رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه خبر از سر گرفتن برگزاری برنامه‌های ادبی شهرستان ابرکوه داد و گفت: ابرکوه گام‌ به‌ گام با کمرنگ‌تر شدن کرونا، اردیبهشت 1401 شاهد برگزاری برنامه‌های متعدد و متنوع ادبی بود.
کد خبر: ۱۰۴۶۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱ 25 May 2022

«حمیدرضا بصیری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا تصریح کرد: به مناسبت روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی، روز فرهنگ پهلوانی و بزرگداشت حکیم عمر خیام، مهم‌ترین رویدادهای ادبی اردیبهشت‌ماه رقم خورد که با اجرای شاهنامه‌خوانی، خیام خوانی و نشسته‌ای ادبی همراه بود.

وی با تأکید بر اینکه گرامیداشت مناسبت‌های فوق، بزرگداشت اندیشیدن به زندگی است، افزود: فردوسی شاعری بزرگ با پیام‌های جهانی برای تمامی اعصار و اقوام و ملل و شاهنامه‌ی وی تبلور فرهنگ سترگ ایرانی بوده است.

بصیری با بیان این که رباعیات خیام تبلور اندیشیدن به معنای زندگی است، ادامه داد: خیام نیز یکی از مشهورترین شاعران و دانشمندان ایران در سطح جهانی ست که رباعیات او تقریباً به تمام زبان‌های دنیا ترجمه شده است لذا با داشتن مفاخری همچون فردوسی و خیام می‌توانیم تعامل فرهنگی گسترده‌ای با جهان داشته باشیم.

گفتنی است، با کم‌رنگ‌تر شدن بیماری کرونا، نشست‌های فصلی انجمن شعر و ادب ابرکوه به شیوه‌ی گذشته از سر گرفته شده و در اولین نشست فصلی سال جدید که با حضور «محمدکاظم کهدویی» عضو هیئت‌ علمی و استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه یزد برگزار شد، زبان و ادبیات فارسی در انجمن شعر و ادب ابرکوه پاسداشته شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار