استاندار یزد:
استاندار یزد با بیان این که نگاه استان به ورزش نگاهی واقعی و نه تشریفاتی است، از شکل نگرفتن ساز و کارهای حمایت از ورزش و مباحث فرهنگی و اجتماعی در استان گلایه کرد و گفت: تلاش می‌کنیم در قالب فرایندهای قانونی موجود برای ورزش همه‌ی استان تامین اعتبار کنیم.
کد خبر: ۱۰۴۶۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴ 23 May 2022

«مهران فاطمی» در شورای تربیت بدنی و ورزش استان یزد که در سالن کوثر استانداری برگزار شد، با بیان این که نگاه استان به ورزش نگاهی واقعی و نه تشریفاتی است، گفت: حوزه ورزش به جهات مختلف برای استان یزد موضوعیت دارد و به دنبال توسعه فعالیت های ورزش از سطح منازل تا پله‌های قهرمانی در سطح جهان هستیم.

وی لازمه تحقق هدف‌گذاری مذکور را برنامه ریزی، تامین منابع، ایجاد هماهنگی بین بخش های مربوطه و در نهایت نظارت بر روند اجرای امور دانست و اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم جهت ارتقاء زیرساخت های لازم انجام و پس از تحقق برنامه‌های تعریف شده، خروجی فعالیت‌ها را از تک تک افراد اعم ازبخش اداری، بخش مردمی و فعالین و هیات های ورزشی مطالبه خواهیم کرد.

استاندار با بیان این که برقراری عدالت و توسعه و پیشرفت متوازن در مناطق مختلف استان برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: نگاه ما به مقوله ورزش، نگاهی استانی است و از این منظر نوجوانان و جوانان روستاهای استان تا نوجوانان و جوانان مرکز استان برابرند و در برابر همه آن ها تکلیف داریم.

فاطمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کم لطفی‌های انجام شده به حوزه ورزش استان در طول سنوات گذشته، گفت: منابع در استان کم نیست، منتها در سنوات گذشته پیگیری زیادی در این راستا نشده و ساز و کارهای حمایت از ورزش و مباحث حوزه فرهنگی و اجتماعی شکل نگرفته است.

استاندار ادامه داد: در استان‌های مجاور، از دیرباز ساز و کارهای حمایت از ورزش شکل گرفته، تثبیت شده و منابع و مصارف آن مشخص است و موضوعات این حوزه از طریق ایجاد باشگاه های بزرگ یا حمایت از ورزش و فرهنگ به عنوان مسئولیت اجتماعی دنبال می شود.

وی با بیان این که تامین منابع برای ورزش استان ممکن است در ابتدا با فراز و فرودهایی همراه باشد، اظهار کرد: کار باید از یکجایی شروع و در ادامه مسیر، تقویت و عیوب مرتفع شود و در قید و بند اما و اگرها قرار نگیرد تا به یک مرحله ثبات برسد.

فاطمی یکی از دغدغه‌های خود از زمان آغاز فعالیت به عنوان استاندار یزد را تامین منابعی به جز اعتبارات بودجه ای و مصوب سفر ریاست جمهوری به استان عنوان و خاطرنشان کرد: در استانی که این همه منابع دارد ارتقاء سطح سلامت، ورزش و توجه به این حوزه به یک سطح مطلوب و قابل قبول، حق مردم است و باید در این راستا برنامه ریزی شود.

استاندار ادامه داد: یکی از مسیرهای مورد پیگیری در این حوزه، انعقاد تفاهم‌نامه‌ای مشترک فیمابین شهرداری‌ها و ادارات تربیت بدنی به تفکیک هر شهرستان است که تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم در قالب فرایندهای قانونی موجود در این زمینه اعتباراتی را تامین کنیم.

وی همچنین از تامین اعتبار از محل مسئولیت‌های اجتماعی معادن و صنایع معدنی استان برای حمایت از صندوق توسعه ورزش استان خبر داد و بر تشکیل کارگروهی به ریاست استاندار، دبیری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان به عنوان مسئول پیگیری برنامه‌ی تحولی استان و اعضای مد نظر ورزش و جوانان استان جهت هزینه‌کرد اعتبارات در این حوزه تاکید کرد.

فاطمی در بخش پایانی سخنانش به اهتمام ویژه استان به تامین منابع پایدار برای حوزه ورزش استان از طریق مشارکت مجموعه‌های صنعتی و معدنی استان اشاره کرد و گفت: موضوعات این حوزه در قالب جلساتی با بخش های مربوطه برگزار و سازوکارهای مشارکت آن ها تبیین خواهد شد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: استاندار ، ورزش ، حمایت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار