مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به فصل برداشت گندم دراین استان گفت: ظرفیت شرکت های تعاونی روستایی و ظرفیت سیلوی یزد برای ذخیره این محصول ۸۵ هزار تن است .
کد خبر: ۱۰۴۶۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲ 23 May 2022

یدالله جواد پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این عدد ظرفیت خوبی برای خرید گندم مازاد کشاورزان استان یزد و حتی استان های همجوار است.

وی با اشاره به اینکه برداشت گندم در سطح استان بزودی آغاز و تا اواخر مرداد ماه ادامه دارد ، تصریح کرد : کشاورزان برای جلوگیری از ریزش گندم و پیشگیری از برخی حوادث های احتمالی هرچه زودتر محصول خود را با همکاری جهاد کشاورزی برداشت کنند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی یزد با اشاره به ۳۰ تا ۵۰ درصد خسارت سرمازدگی ، توفان و تداوم خشکسالی و حتی سیل که تولید گندم را از ۳۰ هزار تن به ۲۰ هزار و۵۰۰ تن رسانده خاطرنشان کرد: این میزان از سطح ۹ هزار هکتار از کشتزارهای گندم استان یزد برداشت می شود و با توجه افزایش ۲ برابری نرخ محصول گندم پیش‌بینی می‌شود امسال پنج هزارو ۴۰۰ تن گندم به نرخ تضمینی خریداری شود.

اراضی قابل کشاورزی استان یزد ۱۷۰ هزار هکتار است که به علت کمبود آب و تداوم ۲ دهه پدیده خشکسالی ۱۱۲ هزار هکتار آن به کشت محصولات کشاورزی اختصاص دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار