نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: برگزاری یادواره شهیدان باید موجب ترویج و تبیین سیره آنها در جامعه و یین مردم و جوانان شود.
کد خبر: ۱۰۴۶۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۸ 22 May 2022

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت‌الله محمدرضا ناصری روز یکشنبه در نشست خبری تبیین نحوه برگزاری یادواره شهدای طلبه و روحانی یزد افزود: یکی از ابعاد جهاد تبیین مورد تاکید مقام معظم رهبری برگزاری یادواره شهیدان است .

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به نقش شهدای طلبه و روحانی در دوران هشت سال دفاع‌مقدس و سایر عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی به خصوص مقابله با جنگ فرهنگی دشمنان اشاره و هوشیاری آنها را در ادامه راه خواستار شد.

امام‌جمعه یزد با بیان اینکه روحانیت مومن، انقلابی و جهادی و طلاب فهیم و با بصیرت همواره در قبال مسایل نظام و انقلاب اسلامی احساس تکلیف کرده‌اند یادآور شد: باید نقش این قشر موثر با جهاد تبیین برای مردم و جوانان مشخص شود.

ناصری اظهار کرد: در دوران سرنوشت‌ساز دفاع‌مقدس روحانیون و طلاب با حضور در میدان نبرد و عرصه‌های فرهنگی و تبلیغی نقش خود را در تقویت جبهه حق علیه باطل به خوبی انجام دادند.

وی بیان کرد: برگزاری یادواره شهیدان روحانی و طلاب باید به نحو مناسب با همکاری مسئولان و اقشار مختلف مردم در سطح برگزار شود و ترویج روحیه ایثار و مقاومت وظیفه ملی و انقلابی است .

همچنین مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه الغدیر یزد گفت: نقش روحانیون و طلاب در کنار سایر اقشار و بسیجیان دلاور در دوران هشت سال دفاع‌مقدس نقشی برجسته بوده است.

حجت‌الاسلام کاظم کریم‌بیگی افزود: استان یزد ۱۳۴ شهید روحانی دارد که کار مستندسازی اطلاعات آنها برای برگزاری یادواره به پایان رسیده و تمامی اقدامات برای زنده نگه داشتن خاطره آنهاست.

وی اظهار کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه با برگزاری یادواره‌ها به خصوص شهدای طلبه و روحانی با همکاری نهادها، مردم و حوزه علمیه جزو برنامه مهمی است که صورت می‌گیرد.

زمان دقیق برگزاری یادواره شهدای طلبه و روحانی متعاقبا اعلام می‌شود.

استان یزد با یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار