مدیر صندوق بیمه کشاورزان و روستائیان یزد:
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد با بیان این که سال ۱۴۰۰، سال شکوفایی این صندوق در استان یزد بوده است، از رشد ۱۵۷ رصدی اعضای جدید این صندوق نسبت به سهمیه تکلیفی در سال گذشته و قرار گرفتن در رتبه نخست کشور از این حیث خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۶۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۷ 22 May 2022

«حسن ابراهیمی» در آستانه سوم خرداد سالروز تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، ضمن تبریک این روز و همچنین سالروز حماسه فتح خرمشهر، گفت: صندوق بیمه کشاورزان و روستائیان یکی از سه صندوف بیمه‌گر بزرگ کشور و زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که با مشارکت دولت و نیز افراد واجد شرایط اقدام به ارائه خدمات بیمه اجتماعی می‌کند.

وی به مزایای این صندوق نیز اشاره و عنوان کرد: پرداخت دو برابر حق بیمه از سوی دولت به صورت سالیانه برای هر فرد بیمه شده و نیز قابلیت نقل و انتقال سوابق بیمه با سایر صندوق‌های بیمه‌ای از جمله ایم مزیتهاست.
به گفته این مسئول، در حال حاضر صندوق بیمه روستائیان و کشاورزان استان یزد دارای ۲۹ هزار و ۱۱۰ نفر عضو است که ۲۱ هزار نفر آنها بیمه شده ولی از این تعداد ۱۵ هزار و ۲۵۶ نفر بیمه شدگان فعال هستند و به طور مستمر حق بیمه خود را پرداخت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته پنج هزار و ۶۷۰ نفر از اعضای بیمه روستائیان استان به دلیل اشتغال در بخشهای دیگر تحت پوشش بیمه سایر صندوق‌ها هستند که این افراد می‎توانند سوابق بیمه ای خود را این صندوق‌ها منتقل کنند.

وی همچنین با بیان این که دو هزار و ۵۸۹ نفر از اعضای این صندوق تاکنون تنها یک بار حق بیمه خود را پرداخت کرده و بنا به دلایلی مانند سن بالا و نداشتن افراد تحت تکفل دیگر اقدام به پرداخت حق بیمه خود نکرده‌اند، رسالت صندوق را کمک به برخورداری این افراد از خدمات بیمه ای صندوق ذکر کرد.

ابراهیمی اعلام کرد: در حال حاضر صندوق بیمه روستائیان استان یزد دارای چهار هزار و ۳۰ نفر مستمری بگیر است که به لحاظ سرانه‌ای بنا به دلایلی مانند ثبت نام افراد مسن در سالهای گذشته، بسیار بالاست.

وی افزود: از مجموع مستمری بگیران تعداد یک هزار و ۵۵۱ نفر مستمری به بازماندگان، ۷۷۸ نفر مستمری سالمندی، سک هزار و ۵۷۲ مستمری بگیر بازنشستگی پیش از موعد و ۱۰۹ نفر مستمری از کار افتادگی دریافت می‌کنند.

وی با بیان این که شرایط عضویت در این صندوق بسیار ساده و سهل است، اظهار کرد: شرط عضویت در این صندوق تنها داشتن سن حداقل ۱۸ سال و حداکثر ۵۰ سال است و علاوه بر روستائیان، کشاورزان و عشایر، رانندگان حمل بار و مسافر بین شهری، ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، شاغلان حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی، زنبورداران، بافندگان قالی و فرش و کارکنان مراکز و شرکتهای وابسته به سازمان مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی نیز می توانند از خدمات این صندوق بهره مند شوند.

وی با بیان این که تنها ۱۴ درصد از مردم یزد را جمعیت روستایی شامل می‎شوند، گفت: بنا بر ارزیابی‌ها ۶۹ هزار نفر از جامعه هدف این صندوق فاقد بیمه هستند که تنها ۲۹ هزار نفر از انها در این باره اقدام کرده اند و جا دارد که رسانه ها و بخشهای مختلف در این زمینه همکاری داشته باشند.

ابراهیی سال گذشته را سال شکوفایی صندوق در استان خواند و گفت: براساس بررسی های ستاد استان زد نه تنها ۱۰۰ درصد سهیمه تکلیفی خود را محقق کرده بلکه با عضویت چهار هزار و ۶۶۳ نفر بیمه شده جدید، رشد ۱۵۷ درصد را در کشور رقم زده است.

به گفته وی، استان یزد در نرخ رشد بیمه شدگان فعال با رشد ۲۳.۸ درصد نسبت به اسفند ۹۹ رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است و همچنین با رقم ۵۲.۳ درصد به لحاظ نسبت پوشش بیمه شدگان به جامعه هدف در مناطق روستایی نیز جایگاه نخست را از ان خود کرده است و اختلاف زیادی با استانهای قطب کشاورزی کشور دارد.

وی با بیان این که استان به لحاظ این نسبت در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر نیز جایگاه خوبی دارد، گفت: استان یزد در مجموع با اختصاص ۳۳.۷ درصد بیمه شده به جمعیت جامعه هدف در استان نظر به متوسط ۲۰.۴ درصدی کشور، رتبه سوم را در بین استانها دارد.
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان در ادامه از برنامه های امسال این صندوق را حضور بیشتر در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر خواند و گفت: امسال اهتمام بیشتری نیز به پوشش بیمه‌ای فعالان برخی مشاغل مانند کارگران ساختمان و کارگران فصلی فاقد بیمه که بعضاً در نوبت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، خواهیم داشت تا بعد از پیوستن به این صندق بیمه گر، از سوابق صندوق بیمه روستائیان نیز برخوردار شوند.

ابراهیمی استفاده از ظرفیته ادارات، سازمانها و نهادهای مرتبط با جامعه هدف را نیز مدنظر صندوق استان در سال جاری خواند و در پایان اعلام کرد: امسال افزایش سطوح درامدی تا ۴۰ درصد و مستمری تا ۶۰ درصد افزایش داشته است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: سهمیه ، رتبه ، بیمه ، روستائیان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار