مدیر عامل آب منطقه‌ای یزد:
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با اشاره به افت سالیانه بیش از یک متر آب‌های زیرزمینی مروست با وجود اقدامات مدیریتی مصرف، بر توسعه این شهرستان نوپای بر مبنای ظرفیت‌‎های منطقه‌ای تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۴۶۰۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۷ 21 May 2022

«محمدمهدی جوادیان زاده» در جلسه شورای حفاظت شهرستان های مروست در راستای برگزاری برنامه رویداد آبی در شهرستان‌های استان، گفت: برای توسعه شهرستان نوپای مروست از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد ولی این توسعه باید بر مبنای منطق و ظرفیت شهرستان باشد.

وی با ابراز نگرانی از کاهش بارش‌ها و استمرار خشکسالی‌ها، افزود: نکته مهم و نگران کننده‌ای که در این شهرستان وجود دارد این است که علیرغم پیشرو بودن در نصب کنتور و مدیریت مصرف، بازهم شاهد افت سالیانه بیش از یک متر آب‌های زیرزمینی هستیم.

جوادیان زاده این افت را نشان از کاهش تاب‌آوری سفره‌های آب زیرزمینی دانست و گفت: اگر برای توسعه این شهرستان بر مبنای منطق و اصولی پیش نرویم و بخواهیم بیش از ظرفیت این شهرستان، صنایع متعدد راه اندازی نماییم دیگر حفظ منابع آب زیرزمینی در این شهرستان معنی نخواهد داشت و این توسعه به برداشت آب بیشتری نیاز خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اولویت با آب شرب و بهداشت مردم است خواستار همکاری و هماهنگی همه مدیران، کشاورزان و سرمایه گزاران جهت توسعه این شهرستان شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای یزد، فرماندار شهرستان مروست نیز در این جلسه به بیان مشکلات و گلایه کشاورزان، دامداران و سرمایه گذاران پرداخت و خواستار پیگیری مشکلات شهرستان، ارتقای ادارت به مدیریت و تامین نیروی مورد نیاز شد. در ابتدای جلسه نیز مدیر منابع آب شهرستان های خاتم و مروست گزارشی از عملکرد این اداره ارائه داد. البته در راستای این رویداد، دیداری با دادستان خاتم صورت گرفت.

منبع: ایسنا
برچسب ها: توسعه ، شهرستان ، آب شرب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار