مدیر کل بنیاد شهید یزد خبر داد
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از ایثارگران فتح خرمشهر با حضور استاندار، تاکید کرد: شهدا را باید همواره محور وحدت جامعه قرار دهیم.
کد خبر: ۱۰۴۶۰۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۲ 21 May 2022

حجت الاسلام «عباس زارع‌زاده» امروز شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در آستانه سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر در جمع خبرنگاران گفت: امروز دشمن به دنبال مایوس کردن مردم از نظام و راهی که شهدا پیموده‌اند، است و تلاش دارد ایثارگری و فداکاری شهدا و ایثارگران و خانواده‌هایشان را زیر سئوال ببرد.

وی تاکید کرد: امروز دشمن برای هجمه به نظام اسلامی متحد شده لذا بنا بر وعده الهی باید ثابت قدم باشیم و با پرهیز از تفرقه افکنی در جامعه، وحدت و اتحاد خود را حفظ کنیم.

زارع‌زاده با تاکید بر همواره قرار دادن شهدا به عنوان محور وحدت در جامعه، اظهار کرد: بنیاد شهید، نهادی است که قبل از هر خدمتی که به جامعه هدف خود انجام می‌دهد، یک نهاد فرهنگی است که وظیفه دارد عطر ایثار و شهادت را در جامعه پراکنده کند.

وی در این باره خاطرنشان کرد: دشمن از روحیه ایثار و شهادت در جامعه واهمه دارد لذا همواره در تلاش برای فاصله انداختن بین مردم و شهداست.

مدیر کل بنیاد شهید استان در مورد برنامه‌های امسال این نهاد در استان گفت: امسال در قالب طرح سپاس از ۸۵۰۰ نفر از جانبازان ۲۵ درصد به بالا، پدر و مادر شهدا، همسر و فرزندان شهدا دیدار خواهیم داشت و این دیدارها نیز تنها مختص تکریم و تقدیر از آنهاست و هیچ مسئله مادی در آن وجود ندارد.

وی همچنین از برگزاری مراسم تجلیل ۲۰ نفر از ایثارگران فتح خرمشهر در روز سه شنبه سوم خردادماه امسال با حضور استاندار و همراه با خاطره‌گویی یکی از ایثارگران از این عملیات خبر داد و گفت: انقلاب اسلامی نتیجه ده‌ها سال تحمل شکنجه و ایثارگری افراد است و با بهره گیری از تجربیات و به تدبیر امام بدون مسالمت آمیز و بدون درگیری نظامی اتفاق افتاد لذا بر حسب وظیفه، بزرگداشت شهدای ۱۵ خردادماه را در مساجد با حضور ائمه جماعت و به منظور تبیین ظلم و جور حکومت ستمشاهی پهلوی خواهیم داشت.

زارع زاده یکی دیگر از اقدامات در دستور کار بنیاد شهید استان را تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران از وضعیت شرکتی به رسمی در ادارت و دستگاه‌های استان ذکرکرد و افزود: خوشبختانه در این باره، در برخی ادارات مانند علوم پزشکی خیلی خوب عمل شده که جای قدرددانی دارد و امیدواریم سایر دستگاه‎ها نیز به این موضوع اهتمام داشته باشند.

وی در خصوص مسکن ایثارگران نیز گفت: در این موضوع تنها زمین در اختیار ایثارگران قرار می‌گیرد که در شهرستان‌های اطراف مرکز استان، ۱۰۰ مترمربع آن به صورت رایگان توسط بنیاد و مابقی به قیمت کارشناسی منطقه و در مرکز استان ۷۰ متر آن رایگان و مابقی به قیمت کارشناسی ارائه می‌شود و سایر اقدامات آماده‌سازی برعهده خود ایثارگران است.

وی از تلاش برای تبدیل گلزار شهدای یزد به زیارتگاه به عنوان دیگر اقدام در دستور کار بنیاد شهید استان خبر داد و گفت: متاسفانه گلزار شهدای کنونی شهر یزد در شان و شایسته شهدای گرانقدر ما نیست لذا درصددیم که گلزار شهدای یزد را به نحوی ساماندهی کنیم که به مرکز فرهنگی و زیارتگاهی تبدیل شود و معتقدیم که شهدای ما از جایگاه بالایی برخوردارند و مستجاب الدعوه هستند.

مدیر کل بنیاد شهید استان یزد در ادامه بیان کرد: افتخار داریم که بیشترین سهم نخبگان جامعه ایثارگری کشور مربوط به استان یزد است به نحوی که ۵۱۵ نفر از مجموع ۹ هزار و ۲۸۹ نخبه خانواده شهدا و ایثارگران از اهالی استان یزد هستند که در تمام شاخصهای علمی، پزشکی، حوزی و تخصص‌های مختلف مشغول به فعالیت می‌باشند.

حجت الاسلام زارعزاده با بیان این که خوشبختانه جامعه ایثارگری استان یزد افتخارات خوبی در زمینه استارتاپ‌ها در کشور دارد، عنوان کرد: در حوزه اشتغال نیز اقدامات خوبی در مورد جامعه ایثارگری استان صورت گرفته و تلاش داریم مخاطبان خود را به سمت کارآفرینی و اشتغال آفرینی هستیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار