سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد از افزایش معنادار مصرف سالجاری کودهای پتاسه و فسفاته در استان یزد به دنبال تصمیمات اتخاذ شده جهت کاهش ۴۵ درصدی قیمت این کودها خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۵۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸ 19 May 2022

«محمدحسن زارعیان» در این باره اظهار کرد: پیروی تصمیمات اتخاذ شده جهت کاهش ۴۵ درصدی قیمت کودهای پتاسه و فسفاته از ابتدای سال جاری توسط وزارت جهاد کشاورزی، شاهد افزایش معنادار میزان مصرف کودهای مذکور توسط کشاورزان استان هستیم به گونه ای که میزان مصرف کودهای پتاسه از فرودین ماه تاکنون بیش از ۱۳ برابر و مصرف کودهای فسفاته بیش از ۲۱ برابر و مصرف این دو گروه کودی بطور میانگین بیش از ۱۷ برابر افزایش داشته است.

وی به نقل از «حمید رسولی» رئیس شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور بیان کرد: هر چند میزان متوسط مصرف همچنان کمتر از مقادیر استاندارد ابلاغی است ولیکن رشد مصرف این دو گروه کودی در سال جاری نسبت به سنوات اخیر بی سابقه و نوید بخش یک سال پرمصرف در نهاده های کشاورزی است.

زارعیان اضافه کرد: امیدواریم با اقدامات ترویجی و آموزشی بتوانیم در یک برنامه میان مدت، مصرف کشور را به مقادیر استاندارد برسانیم و در همین ارتباط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سال جاری جهت برگزاری بیش از ۵۰ همایش آموزشی مصرف بهینه کود در سراسر کشور برنامه ریزی لازم را انجام داده است که تاکنون چهار همایش آن در استان‌های گلستان، سمنان، مازندران و فارس برگزار شده و در استان یزد نیز در ماه های آتی طبق برنامه، همایشهای مذکور در راستای توسعه و ترویج مصرف بهینه کودهای کشاورزی برگزار خواهد شد.

این مسئول در پایان افزایش معنادار  کودهای پتاسه فسفاته و پتاسه در سال جاری را منجر به افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی و ارتقاء سلامت جامعه ارزیابی کرد و از آن به عنوان یکی از مهمترین توفیقات بخش کشاورزی طی سال‌های اخیر یاد کرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار