مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری سازی صنایع دستی خبر داد
مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری سازی صنایع دستی وزارت میراث از اجرای دستورالعمل حراج صنایع دستی با تاکید بر حذف زمینه‌های پولشویی خبر داد و گفت: تنها کسانی میتوانند اقدام به اخد مجوز حراج کنند که قصد خدمت به صنایع دستی دارند.
کد خبر: ۱۰۴۵۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹ 19 May 2022

«سیدحسین علوی» در جریان بازدید از نمایشگاه ملی صنایع دستی در یزد حمایت از صنایع دستی را جزو برنامه‌های دولت سیزدهم خواند و از تاکید بر حذف پولشویی در فرایند حراجی‌ها خبر داد و گفت: در این باره تمام زمینه‌های امکان پولشویی حذف شده و افرادی که قصد خدمت دارند صرفا می‌توانند در خصوص اخذ مجوز برگزاری حراجی اقدام کنند.است.

وی از امادگی کامل وزارت میراث برای حمایت از هنرمندان صنایع دستی سخن گفت و افزود: انون حمایت از هنرمندان، فعالان و صنایع دستی مصوب ۹۶ بوده است و تلاش داریم که به تکالیف قانونی خود در این باره عمل کنیم، البته نظر هنرمندان نیز در این رابطه برایمان مهم است و به ان توجه داریم.

علوی در بخشی از سخنانش با بیان این که یزد مجموعه‌ای انباشته از هنر و هنرمندان است، گفت: رقابت مسئله خوبی است اما رقابت بین دو شهر نباید تبدیل به کدورت شود و مسئولان توجه داشته باشند که از بروز چنین اختلافاتی پرهیز کنند و نسبت به انجام تکالیف قانونی‌ غفلت نکنند.

علوی همچنین در جمع خبرنگاران راجع به بیمه هنرمندان گفت: این معضل مخصوصاً در خصوص بیمه هنرمندان بدون کارفرما با تدابیری از سوی وزیر محترم میراث در حال پیگیری است و به‌زودی اطلاع‌رسانی در این خصوص انجام خواهد شد.

وی در رابطه با موضوع بازاریابی در این بخش نیز اظهار کرد: کارهای مهمی در این باره اتفاق افتاده و عملاً مطیع قانون حمایت از هنرمندان و فعالان صنایع دستی هستیم اما بخش‌های مقبولی در گذشته داشتیم که سال‌ها مورد توجه قرار نگرفته بود و در این باره آیین‌نامه‌هایی از جمله آیین‌نامه نظارت بر نحوه صدور مجوز و نظارت بر خانه‌های صنایع دستی، بحثهای مربوط به بازارچه‌ها و آیین‌نامه‌های نحوه صدور مجوز و نظارت بر فروشگاه‌های صنایع دستی نوشته شده است و امیدواریم تحول بزرگی در آمار فروش صنایع دستی را شاهد باشیم.

وی انتظار حداقل ۲۰ تا ۳۰ درصدی فروش در این حوزه را پیش بینی کرد و گفت: امیدواریم تا پایان سال بر مبنای فروشگاه‌های مجازی و بنا بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان آمار دقیقی را به هموطنان در این باره ارائه کنیم.

علوی یکی دیگر از اقدامات تحولی در این بخش را برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی با حمایت دولت خواند و تصریح کرد: این موضوع در نمایشگاه قرآن امسال نیز با اختصاص سالن اختصاصی برای هنرمندان فعال در حوزه‌های صنایع دستی مرتبط با قران شاهد بودیم و خوشبختانه نمایشگاه صنایع دستی یزد نیز نشان از تداوم و توسعه این موضوع دارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار