مدیر درمان تامین اجتماعی یزد:
مدیر درمان تامین اجتماعی استان یزد گفت: بدهی بیمارستان‌های دولتی استان به واحدهای داروسازی تامین اجتماعی یکی از دلایل کمبود نقدینگی و بدهی تامین اجتماعی استان به دانشگاه علوم پزشکی یزد است.
کد خبر: ۱۰۴۵۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴ 18 May 2022

دکتر حامد هاتفی روز چهارشنبه در واکنش به گفته های رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد مبنی بر بدهکاری ۴۰۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی استان به این دانشگاه به ایرنا افزود: در اصل این یک موضوع کلان بین وزارت بهداشت و تامین اجتماعی است.

وی تاکید کرد: به واسطه خرید دارو توسط بیمارستانها از شرکت های وابسته به تامین اجتماعی، در اصل دانشگاه علوم پزشکی به تامین اجتماعی بدهکار است .

وی اظهار داشـت: البته رقم صحیح بدهی تامین اجتماعی استان یزد به دانشگاه علوم پزشکی ۳۰۰ میلیارد تومان است و رقم۴۰۰ میلیارد عنوان شده توسط رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد صحیح نیست.

دکتر هاتفی اضافه کرد: مطالبات دانشگاههای علوم پزشکی استانها از ستاد سازمان تامین اجتماعی تامین میشود که بواسطه بدهی بیمارستانهای دولتی به سازمان، این یک بدهی ۲ طرفه است و در صورت عدم پرداخت مطالبات تامین اجتماعی، امکان پرداخت مطالبات دانشگاه علوم پزشکی توسط تامین اجتماعی نیز به طور کامل وجود نخواهد داشت.

وی ادامه داد البته این موضوع توسط ستاد سازمان تامین اجتماعی و وزارت بهداشت قابل پیگیری و رایزنی است.

وی تاکید کرد: اگر قرار است ما بدهی خود به دانشگاه را پرداخت کنیم باید با همین مبلغ طلب خود ، بدهکاری خود را هم تامین کنیم.

دکتر هاتفی ادامه داد: اینکه رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد از بیمه سلامت ابراز رضایت و از تامین اجتماعی ابراز نارضایتی کرده اند هم جای تعجب دارد؛ ۹۹۰ هزار نفر از جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری استان یزد بیمه تامین اجتماعی هستند در حالیکه سهم بیمه سلامت بسیار اندک است؛ سازمان امین اجتماعی یک سازمان عریض و طویل با خدمت رسانی گسترده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اخیرا در گفت و گو با ایرنا از بدهی ۴۰۰ میلیارد تومانی تامین اجتماعی یزد به این دانشگاه خبر داده بود و ضمن انتقاد از این سازمان از بیمه سلامت استان به دلیل انجام تعهدات خود ابراز رضایت کرده بود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار