مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد از پلمب یکی از اقامتگاه‌های سنتی یزد خبر داد و گفت: به علت عدم رعایت شئون اسلامی و زیر پا گذاشتن فرهنگ اصیل دارالعباده پس از چند بار تذکر این واحد پلمب شد.
کد خبر: ۱۰۴۵۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰ 17 May 2022

به‌ گزارش روز سه شنبه روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، احمد آخوندی، لزوم توجه به رعایت موازین اسلامی را ضروری دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین خط قرمزهای یزد، رعایت شئون اسلامی و حفظ فرهنگ اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: اعتراضات مردمی از نحوه فعالیت این اقامتگاه سنتی در بافت تاریخی شهر یزد و عدم رعایت ضوابط منجر شد تا با همکاری اداره‌کل نظارت بر اماکن عمومی استان از فعالیت این واحد جلوگیری شود.

آخوندی با تأکید بر اینکه همه واحدها ملزم به رعایت قوانین و مقررات هستند، گفت: در خصوص فعالیت‌های متفرقه نیز باید نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام کنند.

وی تصریح کرد: برگزاری موسیقی زنده، فیلم‌برداری با پهباد، برگزاری مراسم تولد و عروسی، عکاسی از مراسم و غیره از جمله مواردی است که متضمن اخذ مجوز از مراجع ذیربط است.

به گفته آخوندی داشتن پروانه بهره‌برداری معتبر، اخذ تائید صلاحیت کارکنان، حضور مدیر واحد به‌عنوان مسوول پاسخگویی نیز جزء معیارهای رعایت ضوابط توسط تأسیسات گردشگری است که همه واحدها ملزم به رعایت آن هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار