مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد:
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ضمن تاکید و حمایت از تولید محتواهایی منطبق با مبانی و ارزشهای انقلاب اسلامی در راستای رشد معنوی، هنری و اخلاقی جامعه، از عمده مشکلات رسانه‌ها در استان را اثربخشی آنها ذکر کرد و گفت: متاسفانه امروز اثربخشی رسانه‌های غیررسمی در یزد بیش از رسانه های رسمی است.
کد خبر: ۱۰۴۵۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶ 16 May 2022

«احسان عابدی» امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تبریک هفته روابط عمومی و ارتباطات و با بیان این که یزد رتبه پنجم کشور را از نظر تعداد رسانه نسبت به جمعیت دارد، مشکل اصلی رسانه‌ها رسمی استان را تاثیر کم آنها ذکر کرد و گفت: متاسفانه مدیران ارشد و خود رسانه‌های یزد نتوانسته‌اند رسانه‌ها را حول منافع استان جمع کنند به طوری که در حال حاضر رسانه‌های غیررسمی در استان اثرگذاری بیشتری نسبت به رسانه‌های رسمی دارند.

وی با تاکید بر این که خود رسانه‎ها باید رویکردی را در پیش بگیرند که شان‌ و جایگاهشان حفظ شود، گفت: البته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خود را موظف می‌داند از طریق خانه مطبوعات استان، مسائل این حوزه را پیگیری کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به آخرین وضعیت برخی طرحهای عمرانی این اداره کل، در مورد تکمیل تالار مرکزی شهر یزد در منطقه امامشهر گفت: این طرح ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و بهره برداری نیاز دارد که در سفر رئیس جمهوری به یزد ۴۰ میلیارد تومان مصوب و تاکنون ۶۰ درصد آن تخصیص یافته و پیگیر تامین مابقی اعتبار آن از محل اعتبارات داخلی وزارت هستیم و امیدواریم تا پایان سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی دیگر طرح مصوب سفر ریاست جمهوری را مجتمع فرهنگی و هنری امام علی(ع) در شهر یزد ذکر کرد و گفت: امیدواریم از محل اعتبارات امسال شاهد تکمیل آن هستیم.

عابدی از تجهیز مجتمع فرهنگی هنری بافق و بهره برداری آن در ماه های آینده خبر داد و گفت: مجتمع فرهنگی هنری مروست ۷۵ درصد پیشرفت دارد و امیدواریم از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری و تامین باقیمانده اعتبار خیری آن از محل اعتبارات دولتی شاهد تکمیل این طرح نیز باشیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سه ماموریت هدایت، حمایت و نظارت را در عرصه‌های مختلف فرهنگی و هنری کشور برعهده دارد.

وی ادامه داد: خط‌ مشی و برنامه‌های ادارات کل استانها نیز بر اساس احکام ابلاغی وزیر به مدیران استانی که در ۱۱ بند نگاشته شده، اعلام و قطعاً همین‌ها مبنای سیاستگذاری‌ها و فعالیت‌های ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خواهد بود.

عابدی تقویت جایگاه شورای فرهنگ عمومی استان را از جمله برنامه‌های این اداره کل در حوزه هدایتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواند و گفت: خوشبختانه در دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به این حوزه شده و حتی به لحاظ آماری نیز شاهد افزایش این نشستها در استان هستیم و امیدواریم با تقویت این بخش شاهد نقش‌آفرینی بیشتر این شورا در عرصه فرهنگ و هنر استان باشیم.

وی با تاکید بر اولویت‌بندی در تولید محتواهای فرهنگی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، گفت: محتواهای منطبق با مبانی و ارزشهای انقلاب اسلامی را حمایت می‌کنیم و به نحوی هدایت خواهیم کرد که منتج به رشد معنوی، هنری و اخلاقی در استان باشیم.

وی موضوع خانواده و جمعیت را از اولویت‌های برنامه‌ای مورد اهتمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مسائل محتوایی عنوان و خاطرنشان کرد: محتوی‌محور تعریف شدن جشنواره و همایش‎ها از دیگر اولویتها و موارد مورد تاکید این اداره کل در مقوله تولید محتوی است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر اهمیت هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی استان تاکید کرد و گفت: تلاش داریم ضمن حفظ استقلال دستگاه‌های فرهنگی، شاهد عملکرد هماهنگ آنها و پرهیز از موازی‌کاری و تعارض آنها در فعالیتهای فرهنگی آنها باشیم.

وی حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از تقویت عناصر جبهه فرهنگی را یادآور شد و گفت: خوشبختانه جبهه فرهنگی استان شکل گرفته و با کمترین وابستگی به دولت در عرصه‌های فرهنگی و هنری فعالیت دارند که از برنامه‌های مردمی و خودجوش آنها و اقداماتی تقویتی در این حوزه حمایت می‌کنیم.

وی تقویت حلقه‌های میانی عرصه فرهنگ و هنر با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر مردمی کردن تمام فعالیتها از جمله در بخش فرهنگ و هنر را نیز مورد تاکید و برنامه‎های حمایتی این اداره کل برشمرد.

عابدی از نظارت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر تمام فعالیتهای این عرصه از صدور مجوزها تا پس از صدور مجوزها، از عرصه تبلیغات شهری تا پوشاک، رسانه‌ها و مطبوعات و همه عرصه‌های هنری خبر داد.

وی در ادامه به برخی از اقدامات صورت گرفته از زمان تصدی به عنوان مدیر کل ارشاد استان از نیمه اسفندماه تاکنون اشاره و تصریح کرد: برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره محصولات و کالاهای فرهنگی استان در اسفندماه گذشته، تلاش در جهت تقویت شورای اطلاعرسانی استان با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار و تلاش برای تحقق مصوبات این شورا، برگزاری برنامه‌هایی مانند شب شعر مشق عشق و برگزاری تئاتر خیابانی در سطح شهر به مناسبت هفته معلم و برگزاری نشست اصحاب فرهنگ و هنر با استاندار در ماه‌ مبارک رمضان از جمله این اقدامات بوده است.

وی همچنین از برگزاری سه اجرای عمومی موسیقی در شهر یزد و استقبال ‌بی‌نظیر مردم از این برنامه‌ها خبر داد و افزود: برگزاری چندین نمایشگاه‌ از جمله نمایشگاه علوم قرانی یزد پس از دو سال محدودیتهای کرونایی که با استقبال و بازدید ۱۰ هزار نفر از شهروندان مواجه شد، انتشار چند عنوان کتاب از جمله کتاب «صحیفه سجادیه از نگاه مقام معظم رهبری» و پیگیری موضوع ساماندهی مقبره استاد «مهدی آذر یزدی» به دستور استاندار که موضوع آن به شهرداری مربوطه ابلاغ و در مرحله تامین اعتبار است، از دیگر اقدامات صورت گرفته طی این مدت است.

عابدی با اشاره به تاکید بر عدم ورود نهادهای دیگر در موضوع اجرای زنده موسیقی‌ها و ناهماهنگی‌های صورت گرفته بین دستگاه‌ها در مورد کنسرت اردکان، گفت: در استان به دنبال اجرای هنری موسیقی در شهر هستیم و از هنرمندانی که بدون تنش و حاشیه آثار هنری خود را ارئه می کنند، حمایت می کنیم و ارتباط خوبی با هنرمندان موسیقی کشور داریم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار