عضو شورای اسلامی شهر یزد گفت: مشارکت شهروندان و سازمان های مردم نهاد در اجرای هر چه بهتر بازیافت زباله‌ ضروری است.
کد خبر: ۱۰۴۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۷ 12 May 2022

فاطمه زارع گفت: کیسه‌های مخصوص زباله در دو رنگ متفاوت به صورت رایگان توزیع می‌شود و از شهروندان خواستاریم با تفکیک زباله‌های خشک و‌تر از مبدا، گام اولیه را در بازیافت زباله به عنوان راه حل رفع معضل امحای زباله و خطرات زیست محیطی بردارند.


وی افزود: همچنین با ثبت نام در سامانه هوشمند یزد من (سهیم) و تفکیک زباله (پوسماند و پسماند خشک) می‌توان به حل بهتر این مسئله کمک کرد.


عضو شورای شهر تصریح کرد: باید در مساجد، مدارس، دانشگاه‌ها و پایگاه‌های بسیج در مورد ضرورت و شیوه اجرای این طرح می‌توان به مردم آموزش داد و فرهنگسازی کرد. علاوه بر آن نصب بنر‌ها در سطح شهر نیز شهروندان را با امر بازیافت آشنا و آنان را به مشارکت هر چه بیشتر‌تر غیب می‌کند.


زارع ادامه داد: سپردن بخش عمده‌ای از کار بازیافت به یک شرکت خصوصی و حضور مستقیم و فعال شهروندان در انجام این مهم، از مصادیق بارز مشارکت مردمی در امور مربوط به خودشان است و سازمان‌های مردم نهاد به خوبی می‌توانند در این موضوع نقش آفرین باشند.


وی اظهار داشت: همچنین آموزش شهروندی، ساماندهی زباله گردها، تقویت زیر ساخت‌ها و راه اندازی و عملیاتی شدن نهایی کارخانه کمپوست در یزد، گام‌های مهمی در زمینه حل بسیاری از مشکلات حوزه پسماند شهری خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار