مدیرکل میراث فرهنگی یزد با بیان این که مسافران باید در زمان خرید تور یا سایر خدمات گردشگری به مجوز مربوطه توجه کنند، گفت: با تورهای غیرمجاز و بدون مجوز در استان یزد برخورد قانونی می شود.
کد خبر: ۱۰۴۴۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۴ 11 May 2022

احمد آخوندی، مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از این استان، با تاکید بر ضرورت ارائه خدمات گردشگری سازمان یافته در قالب سفرهای گروهی به شهروندان، اظهار کرد: عزم مدیریت گردشگری در استان یزد برای برخورد با افراد فاقد صلاحیت و بدون مجوز جدی است و در گشت‌های بازرسی با آنها برخورد قانونی می‌شود.

وی با بیان این‌که ۱۱۴ دفاتر مسافرتی و گردشگری در استان یزد دارای مجوز و فعال هستند، افزود: این دفاتر ملزم به نصب پروانه بهره‌برداری معتبر بوده و لازم است مسافران هنگام خرید تور یا سایر خدمات به مجوز مربوطه توجه کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی شهر میراث جهانی یزد گفت: ارایه خدمات تور و سفرهای گروهی در حیطه اختیارات دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری دارای مجوز از وزارت گردشگری است لذا با افرادی که بدون اخذ مجوز نسبت به برگزاری تور اقدام می‌کنند به عنوان متخلف برخورد شده و با هماهنگی مراجع ذیربط از حرکت آنان از مبدا جلوگیری می‌شود.

آخوندی در پایان با تاکید بر این‌که مردم از سفر با کاروان‌های زیارتی و گروه‌های غیرمجاز گردشگری خودداری کنند، تأکید کرد: مردم در صورت مشاهده تخلف مراتب را به معاونت گردشگری اداره کل اعلام کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار