با هدف به‌روزرسانی توان نیروهای هلال‌احمر؛
سرپرست جمعیت هلال‌ احمر ابرکوه هدف از برگزاری اولین دوره مسابقات امداد و نجات در این شهرستان را به‌روزرسانی توان و سنجش آمادگی اعضای آموزش‌دیده هلال‌احمر به عنوان بازوان توانمند این مجموعه در هنگام حوادث خواند.
کد خبر: ۱۰۴۳۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵ 09 May 2022

«مرتضی فلاح زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در اولین دوره مسابقات امداد و نجات شهرستان که به همت شهرداری ابرکوه برگزار می‌شود، تیم‌های شرکت‌کننده متشکل از افرادی هستند که دوره‌های مقدماتی و تکمیلی را گذرانده و عصاره تیم‌های امداد و نجات هستند که در حوادث مختلف، هلال‌احمر را حمایت می‌کنند.

وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات و جشنواره‌های مختلف مرتبط با امداد و نجات به داوطلبان جمعیت هلال‌احمر که آموزش‌های تئوری و عملی مختلف را گذرانده‌اند، کمک می‌کند تا ضمن حفظ آمادگی و به‌روزرسانی آموخته‌های خود، بتوانند در مواقع لزوم به صورت هدفمند خدمت کنند.

فلاح زاده ضمن تأکید بر ضرورت گسترش آموزش و جذب افراد بیشتر در این بخش، تصریح کرد: تاکنون بیش از چهار هزار از افراد علاقه‌مند به صورت داوطلبانه در دوره‌های مختلف آموزشی شرکت کرده و سازمان‌دهی شده‌اند اما تنها حدود ۳۰۰ نفر از افراد آمادگی خود را حفظ کرده و می‌توان در مواقع ضروری از توان آنان بهره‌مند شد که این آمار با شعار «هر خانه، یک امدادگر» فاصله زیادی دارد.

سرپرست جمعیت هلال‌احمر ابرکوه با بیان این که امروز در هر روستا و محله، یک خانه هلال وجود دارد، افزود: از همه افراد علاقه‌مند و نوع‌دوست دعوت می‌شود تا برای پیوستن به مجموعه داوطلبان هلال‌احمر با مراجعه به یکی از مراکز فوق، ثبت‌نام اولیه را انجام دهند و از بستر فراهم شده جهت آموزش در زمینه‌های مختلف امداد و نجات، به صورت رایگان استفاده کنند.

فلاح‌زاده در پایان نیز با تأکید بر اینکه اولین دوره مسابقات امداد و نجات با وجود فرصت کوتاهی که برای تیم‌های شرکت‌کننده وجود داشت، مورد استقبال قرار گرفت، افزود: در بخش بانوان ۹ تیم پنج نفره در آیتم‌های پیش بیمارستانی، پناهگیری و خروج اضطراری، حمل مصدوم، احیا و ماساژ قلبی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار