عضو شورای شهر یزد:
نماینده شورای اسلامی شهر یزد در منطقه بافت تاریخی شهرداری با اشاره به اختصاص بیشترین اعتبارات شهرداری یزد به منطقه بافت تاریخی، تاکید کرد: خروج بافت تاریخی یزد از فهرست میراث جهانی اصلاً مطرح نیست و همه هم متعهد هستند که از این بافت حفاظت داشته باشند.
کد خبر: ۱۰۴۳۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۷ 09 May 2022

«بی‌بی فاطمه حقیر السادات» در نشست کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت: بافت تاریخی و جایگاه و آثار آن به اندازه‌ای برای دنیا هویدا است که اشکالات ریز موجود هیچ خللی در ثبت جهانی وارد نمی‌کند.

وی گفت: زمانی که مطرح می‌شود بافت گسترده این چنینی در کشور نداریم و در دنیا هم نمونه آن بسیار کم پیدا می‌شود، نشان دهنده جایگاه واقعی این بافت است و ثبت جهانی این بافت را نمی‌توان زیر سوال برد.

نماینده شورای اسلامی شهر در منطقه بافت تاریخی میراث جهانی یزد گفت: البته این موضوع نباید سبب بی‌توجهی به رفع نقاط ضعف شود و در راستای رفع مشکلات باید تمام تلاش خود را به کار گیریم.

حقیرالسادات عنوان کرد: واقعیت این است که خروج بافت تاریخی یزد از فهرست میراث جهانی اصلاً مطرح نیست و همه هم متعهد هستند که از این بافت حفاظت داشته باشند.

وی با بیان اینکه بیشترین اعتبارات شهرداری یزد مربوط به منطقه بافت تاریخی است، گفت: البته این موضوع طبیعی است که در اقدامات صورت گرفته برای این بافت|، ضعف‌هایی هم وجود داشته باشد که باید این ضعف ها را برطرف کرد.

به گفته نماینده شورای اسلامی شهر یزد در منطقه بافت تاریخی، واقعیت این است که شهرداری ظاهر بافت را مورد بررسی قرار می‌دهد و واقعیت داستان این است که درون آن در حال فروپاشی است و اگر به آن توجه نکنیم ممکن است که ظاهر را حفظ کنیم و اصل را از دست بدهیم.

وی بیان کرد: برای حفظ این موضوع هم نیاز به اعتبارات بسیار بیشتر از توان شهرداری و شورای اسلامی شهر است و لازم است که پیگیری لازم برای گرفتن ردیف ملی برای بافت تاریخی یزد در نظر گرفته شود.

حقیرالسادات به حضور بالای مسافران نوروزی در یزد اشاره کرد و گفت: خوشبختانه با هماهنگی صورت گرفته، اقدامات بسیار خوبی برای استقبال از مسافران نوروزی انجام شد و شهرداری به صورت شبانه روزی در این طرح ایام تلاش کرد تا شهر به بهترین نحو ممکن آماده شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار