نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در ارتباط با راه‌آهن یزد گفت: خط راه‌آهن باری باید از داخل شهر یزد خارج شود.
کد خبر: ۱۰۲۴۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴ 27 January 2022

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصالح جوکار در دیدار با مدیران راه‌آهن یزد با اشاره به اینکه خط راه‌آهن یزد نقش مهمی در ترانزیت کشور ایفا می‌کند، اظهار داشت: بخش مهمی از حمل و نقل استان یزد وابسته به راه‌آهن است.

وی تصریح کرد: با این وجود این خط معایبی هم برای یزد دارد زیرا راه آهن شهر یزد را به دو قسمت تقسیم کرده و علاوه بر اینکه مشکلاتی برای رفت و آمد به وجود آورده، هزینه‌های زیادی را هم برای مردم و هم برای راه‌آهن به وجود آورده است.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس افزود: در سال‌های 91 و 92 این طرح را دنبال کردیم که خط قطار باری از یزد خارج شود و مصوبه آن را گرفتیم و به استان هم ابلاغ شد.

جوکار تصریح کرد: با این وجود در هشت سال دولت‌های یازدهم و دوازدهم، متاسفانه اقدامی صورت نگرفت و مسئله و مشکلاتی که وجود داشت، باقی ماند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تصریح کرد: در سفر حجت الاسلام رئیسی به استان یزد هم این موضوع را به صورت کتبی و شفاهی بیان کردیم که خط ریل باری باید از داخل شهر خارج شود تا حجم مشکلاتی که برای شهروندان به وجود آمده، کمتر شود.

وی ادامه داد: در برخی نقاط فاصله حریم راه‌آهن حفظ نشده و یا راه‌آهن اجازه ساخت و ساز به مردم نمی‌دهد به ویژه اینکه به دلیل قرار گرفتن در داخل شهر امکان توسعه ایستگاه راه‌آهن هم وجود ندارد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با تاکید بر اینکه خط فعلی یزد به هیچ عنوان جوابگوی قطارهای باری نیست و باید از قطارهای باری از داخل شهر یزد خارج شود، گفت: طبیعتا با خروج این خط، ما نیاز به یک ایستگاه دیگر برای قطارهای باری با در نظر گرفتن لازمه‌های آن از جمله ایستگاه‌های تعمیر و سوخت‌رسانی و موارد مختلف دیگر داریم.

منبع: مهر
برچسب ها: راه‌آهن ، نماینده ، مجلس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار