سرپرست بهزیستی استان یزد با اشاره به فعالیت ۱۴ مرکز شبه خانواده در این استان گفت: در حال حاضر ۱۴۷ کودک در این مراکز و ۲۷۹ فرزند به صورت امداد بگیر در خانواده، مراقبت می شوند.
کد خبر: ۱۰۲۴۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۹ 26 January 2022

به گزارش ایرنا، رضا ابهت روز چهارشنبه در آیین جشن تکلیف فرزندان بهزیستی در زیارتگاه متبرکه حوض عباس اردکان افزود: رسیدگی به امور کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، نگهداری و مراقبت از آنها یکی از وظایفی است که بر عهده بهزیستی گذاشته شده است.

وی تعداد فرزندان مکلف شده بهزیستی را ۱۱ نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد هشت نفر دختر و سه نفر پسر هستند که جشن تکلیف دختران به مناسبت میلاد حضرت زهرا(س) برگزار شده است.

سرپرست بهزیستی استان یزد به فرزندان بهزیستی گفت: از امروز مورد توجه خدا هستید و خدا در وقت نماز شما را صدا می زند.

رضا ابهت با اشاره به اهمیت نمازِ اول وقت گفت: شما دیگر به تکلیف رسیده اید صدای اذان که بلند شد به سمت خواندن نماز اول وقت بروید خدا گفته بیایید با من حرف بزنید و درد و دل کنید.

وی با بیان اینکه دین اسلام یکسری اصول و فروع دینی دارد از کودکان خواست در مورد این اصول و فروع دین فکر و دقّت کنند.

در این مراسم هشت نفر از دختران مرکز شبه خانواده "سایبان دریا" میبد و "خانه امید" اردکان مکلف شدند.

بهزیستی اردکان ۲۱۲ خانوار نیازمند شهرستان را تحت پوشش و حمایت خود دارد و خدمات را از طریق ۱۴ مرکز توانبخشی روزانه و شبانه روزی، معاینه در منزل، پنج موسسه فعال در حوزه پیشگیری و همین تعداد موسسه خیریه همکار و سه مرکز مثبت زندگی به متقاضیان ارایه می کند.

مرکز این شهرستان ۱۳۵ هزار نفری در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد و متشکل از شهرهای عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.

منبع: ايرنا
برچسب ها: بهزیستی ، خانواده ، کودک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار