معاون اجتماعی دادگستری استان یزد مطرح کرد؛
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد با اشاره به نقش اشتغال در کاهش آسیبهای اجتماعی گفت: بخش خصوصی می تواند با ایجاد اشتغال نقش موثری در بازاجتماعی شدن معتادان ایفا کند.
کد خبر: ۱۰۲۴۲۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۱ 24 January 2022

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین رحیمی‌ زاده در جلسه ای با سرپرست بهزیستی استان یزد با بیان اینکه زمینه تعامل و کارهای مشترک بین دو مجموعه فراهم است، اظهار داشت: ساماندهی و نظارت بر بحث اعتیاد، کمپ‌ها و معتادان متجاهر یکی از این فعالیت هایی است که نیاز به تعامل بین بخشی دارد.

وی افزود: فعالیت‌های خوبی در این حوزه انجام شده اما باید تلاش های بیشتری صورت گیرد به ویژه در حوزه مراقبت های بعد از خروج باید تلاش‌ها را بیشتر کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد بیان کرد: معمولا در انتهای سال با هدف کاهش سرقت ها در ایام نوروز طرح جمع آوری معتادان در کشور انجام می گیرد اگرچه این طرح در راستای تحقق هدف تعیین شده موثر است اما باید با بازاجتماعی شدن معتادان همراه باشد.

رحیمی زاده افزود: بخش خصوصی از ظرفیت بسیار خوبی در باز اجتماعی کردن معتادان با ایجاد اشتعال برخوردار است که نیازمند کار فرهنگی است.

وی اظهار داشت: رصد و کنترل وضعیت کمپ ها با جدیت در دستور کار قرار دارد و در همین راستا بازرسی ها به صورت مستمر انجام می گیرد .

رحیمی زاده با اشاره به خروج مراکز ملاقات کودکان طلاق از کلانتری ها و واگذاری به دادگستری استان ها گفت: اگرچه این بسیار اتفاق میمون و موثری بوده اما تنها یک مرکز در استان علیرغم پیگیری ها در حال فعالیت است که آن هم با چالش های در حوزه فضا و امکانات روبرو بوده و نیازمند حمایت است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان یزد تصریح کرد : اگرچه ذات این کار متعلق به بهزیستی است اما دادگستری جهت حمایت آمادگی کامل را دارد.

رحیمی زاده با اشاره به آمار طلاق و حجم پرونده های دادگاه های خانواده تصریح کرد: دادگستری کل استان علیرغم نداشتن تکلیف قانونی در بحث مشاوره های قبل ازدواج آمادگی خود را برای برگزاری دوره های آموزش اصولی و زیربنایی اعلام می کند.

وی اظهار داشت: همکاری و تعامل خوبی بین بهزیستی و مجموعه قضایی استان در حوزه های مختلف وجود دارد .

رحیمی زاده با اشاره به رویکرد دولت جدید که دیدگاه های مشترک بسیاری با دستگاه قضا دارد، ابراز امیدواری کرد: روحیه امیدی که در کشور دمیده شده در عمل نیز با تلاش در جامعه محقق شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار