رییس استان‌ها و توسعه منطقه ای سازمان برنامه و بودجه :
رییس امور استان‌ها و توسعه منطقه ای سازمان برنامه و بودجه گفت: سهم بودجه عمرانی کشور از ۱۴ درصد در سال ۱۴۰۰ شمسی به ۱۸ درصد سال آینده افزایش پیدا کرد و به این موضوع توجه ویژه ای شد.
کد خبر: ۱۰۲۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۳ 23 January 2022

به گزارش ایرنا، علیرضا نعمتی روزیکشنبه در مراسم تکریم و معارفه رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد بدون اشاره به مجموع بودجه کشور افزود: اگر ما به دنبال رشد اقتصادی هستیم، بخشی از آن با بودجه عمرانی محقق می‌شود و به همین دلیل دولت در بودجه سال آینده به این موضوع توجه ویژه‌ای داشته و دارد.

وی ادامه داد: در تدوین بودجه و سیاست‌های مالی سال آینده، از ظرفیت ها و حضور مسئولان تمامی استان‌های ایران بهره گرفته شد و ۲۵ نشست در این زمینه برگزار شد و در جلسه رییسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌ها، آنها هم در جریان سیاست های بودجه سال۱۴۰۱ شمسی قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: هدف کلی سازمان برای سال ۱۴۰۱ شمسی تمرکززدایی و واگذاری اختیار بیشتر به استانداران و مجموعه مدیریتی استان هاست.

نعمتی با اشاره به اینکه سال آینده کسری بودجه از ۴۶۴ هزار میلیارد تومان به ۳۰۰ هزار میلیارد تومان کاهش یافت،افزود: سال آینده تغییر اساسی در کشور توجه به رشد اقتصادی است و این رشد را در بخش‌های مختلف و با توجه به سندهای آمایش سرزمینی تدوین شد.

نعمتی با اشاره به کنترل تورم در روند تدوین بودجه هم گفت: منابع عمومی دولت در بودجه سال آینده با هفت درصد رشد روبروست که همین موضوع می‌تواند زمینه رفع مشکل و تحقق اهداف بودجه را فراهم کند.

رییس امور استان‌ها وتوسعه منطقه ای سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه در بودجه سال ۱۴۰۱ کاهش ردیف‌ها صورت گرفت، گفت: تمرکز بر روی اولویت دستگاه‌های اجرایی از جمله مزیت‌ هایی است که کاهش ردیف‌های دستگاهی در بودجه دارد.

‌وی خاطرنشان کرد: از یکهزار و ۲۱۰ ردیف دستگاه و ۹ هزار ردیف برنامه که داشتیم این تعداد کاهش پیدا کرد و در بودجه سال آینده تمامی دستگاه‌های تعریف شده در بودجه به ۵۰ مورد ملی و ۳۱ استان رسید.

به گفته نعمتی در چارچوب تمرکز زدایی، سال آینده طرح‌ هادی روستایی در کشور به صورت استانی تعریف شد و یکهزار و ۱۳۲ میلیارد تومان اعتبار این بند هم به استان‌ها واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه علاوه براین،۴۰۷ طرح پیوست شماره یک به استانی تبدیل شد، تصریح کرد: در راستای تخصیص تعادل ملی ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به استان ها ابلاغ می شود که تا پایان سال طرح های نیمه تمام تا پایان سال مالی به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به فعالیت های معدنی در یزد هم افزود: جبران زیان ناشی از بهره‌برداری از معادن و فعالیت‌های صنایع معدنی موضوع جزو ۵ بند الف ماده ۴۳ قانون برنامه ششم توسعه از ۴۴ میلیارد تومان در قانون سال ۱۴۰۰ به ۵۰۰ میلیارد تومان در سال آینده افزایش یافت که می‌تواند کمک خوبی به استان‌ها باشد.

نعمتی خاطرنشان کرد: ۶۶ هزار میلیارد تومان سال آینده هم برای سرمایه‌های اولیه صندوق‌های عدالت و پیشرفت اختصاص پیدا می‌کند که علاوه بر این چهار هزار میلیارد تومان از بودجه قانون توسعه متوازن برای استان‌ها در نظر گرفته شد و در این زمینه برای هر استان ۲ هزار میلیارد تومان تخصیص می یابد.

نعمتی ادامه داد: تشکیل صندوق پیشرفت و عدالت در استان‌ها با هدف رشد اقتصادی بدون توسعه سرمایه گذاری امکان پذیر نیست، تجربه گذشته نشان داد که تصمیم استان‌ها هیچگونه نقشی در تصمیم اقتصادی نداشت.

وی از تشکیل ۳۱ صندوق پیشرفت و عدالت در استان‌ها خبرداد و گفت: رشد اقتصادی یزد ۸.۸ درصد، اردبیل ۸.۹ درصد و زنجان هم ۸.۶ درصد است.

نعمتی اضافه کرد: مردم به دنبال ایجاد اشتغال برای فرزندان خود هستند تا به دنبال طرح های عمرانی، به این ترتیب اولویت ما باید فراهم کردن فرصت شغلی در کشور باشد، گرچه طرح های عمرانی در راستای زیرساخت هاست، اما فرصت شغلی مهمتر است.

وی در ادامه با قدردانی از تلاش های سید مجتبی حسینی پور، مجید دهقانی زاده را به عنوان رییس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد معرفی کرد.



منبع: ايرنا
برچسب ها: بودجه ، توسعه ، مدیریت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار