مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد:
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۶ زندانی مالی جرائم غیرعمد از زندان‌های یزد آزاد شدند، گفت: یزد دیگر زندانی زن محکوم مالی ندارد.
کد خبر: ۱۰۲۳۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰ 22 January 2022

سیدمسعود عظیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به همت ستاد دیه استان یزد و با مشارکت خیرین و نیکوکاران استان از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۶ محکوم مالی جرایم غیر عمد از زندان‌های استان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

عظیمی افزود: بدهی این مددجویان ۶۱۳ میلیارد ریال بود که ۴۹۲ میلیارد ریال توسط اعضا کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ شده و بقیه این مبلغ از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع‌دوست و تسهیلات بانک‌های عامل ۱۲۱ ریال به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این ۱۵۶ نفر و بازگشت آنها به آغوش گرم خانواده فراهم شد.

وی با تشریح نوع محکومیت این مددجویان گفت: از این تعداد آزاد شده ۱۱۰ مددجو مربوط به محکومان مالی ۱۹ مددجو محکوم نفقه، تعداد ۱۴ مددجو محکوم پرداخت مهریه، ۹ مددجو محکوم پرداخت به دیه حادثه کار، سه مددجو محکوم به پرداخت دیه تصادفات رانندگی و یک مددجو محکوم به پرداخت دیه غیر عمد بودند.

عظیمی ضمن تقدیر از زحمات بی وقفه کارکنان و اعضای کمیته صلح و سازش این ستاد گفت: از این تعداد آزادی تعداد ۳۷ مددجو با انجام مشاوره و اصلاح ذات البین توسط مددکاران این ستاد و ۱۱۹ مددجو با پرداخت از منابع، شامل کمک‌های خیران و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل از زندان آزاد شدند که از این تعداد ۱۳ مددجو زن و ۱۴۳ مددجو مرد بودند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد، ضمن تقدیر از مرکز نیکوکاری امام هشتم (ع) متشکل از کارکنان صنعت برق استان یزد به دلیل همکاری با این ستاد در برگزاری گلریزان مهر فاطمی گفت: به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) ستاد دیه اقدام به برگزاری آئینی تحت عنوان گلریزان مهر فاطمی ویژه آزادی مادران دربند کرد و با. کمک‌های خیران، مؤسسات خیریه و کارخانه‌ها و شرکت‌ها موفق به آزادی این مادر در بند شده و هم اکنون یزد زندانی زن محکوم مالی جرایم غیر عمد مشمول کمک ندارد.

عظیمی گفت: هم اکنون ۵۱ محکوم مالی جرایم غیر عمد در زندان‌های استان یزد به سر می‌برند که برای آزادی آنها مبلغی قریب به ۲۳ میلیارد تومان نیاز است.

وی گفت: ستاد دیه یک مؤسسه خیریه غیر تجاری و غیر انتفاعی است که تنها در زمینه آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مالی فعالیت می‌کند و نیکوکاران و خیرین می‌توانند کمک‌های خود را برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد به حساب‌های ستاد دیه استان یزد به شماره کارت مجازی ۳۲۳۱-۰۰۰۰-۶۰۷۰-۶۲۷۷ و شماره حساب ۰۱۰۸۸۸۸۸۸۸۰۰۲ بانک ملی، ۶۶۶۶۶۶ پست بانک و یا با شماره گیری کد دستوری #۱۱۳۳۶۶۵۵ کمک‌های خود را به حساب ستاد دیه استان یزد واریز نمایند.

عظیمی یادآور شد: شماره تلفن ۳۶۲۹۸۲۰۰ روابط عمومی ستاد دیه استان یزد پاسخگوی سوالات عموم خیران و مردم نیکوکار پیش‌بینی شده است که می‌توانند اقدام کنند.

منبع: مهر
برچسب ها: محکوم ، ستاد دیه ، زندانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار