مدیر کل استاندارد استان یزد با اشاره به ایجاد دومین کارگروه استانی تعیین ماهیت مشتقات نفتی کشور در یزد، از تعیین ماهیت ۹۵۰۰ پرونده صادراتی این بخش در این استان طی هفت سال اخیر خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۳۹۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲ 22 January 2022

«محمدرضا زارع بنادکوکی» در نشست مشترکی که با حضور مدیر کل تعزیرات حکومتی استان و قضات شهرستانی در سالن جلسات شهید سلیمانی این اداره کل برگزار شد، گفت: شروع فرآیند رسیدگی به این تعداد پرونده از سال ۱۳۹۳ بوده که مشتمل بر هفت هزار پرونده صادراتی مشتقات نفتی مربوط به گمرکات استان هرمزگان، ۵۰۰ پرونده از استان مرکزی و دو هزار پرونده متعلق به استان یزد بوده که نتایج پس از بررسی‌ها در کارگروه تعیین ماهیت، به گمرکات اعلام شده است.

وی افزود: خوشبختانه استان یزد با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های کارشناسی، علمی و فنی که داشته، به عنوان دومین کارگروه استانی در این حوزه در کشور ظاهر شده است.

این مسئول هدف از برگزاری این نشست را آشنایی دست‌اندرکاران حوزه تعزیرات حکومتی استان با چگونگی نمونه‌برداری از فرآورده‌های نفتی صادراتی و همچنین فرآیند استانداردسازی(کد گذاری) و نحوه اسنادرسی و تعیین ماهیت این فرآورده ها جهت اطمینان از نبود محصولات یارانه‌ایی از قبیل بنزین، نفت، گازوییل و سایر فرآورده‌ها ذکر کردو.

زارع در پایان خاطرنشان کرد: در استان یزد ۱۴ واحد تولیدی در زمینه تولید فرآورده ها و مشتقات نفتی مشغول به فعالیت هستند، از این رو ضروری است از تمام محموله‌های صادراتی این واحدها توسط شرکت‌های بازرسی و نمونه برداری تایید صلاحیت شده توسط سازمان ملی استاندارد ایران طبق استانداردهای ملی مربوطه نمونه‌برداری و نمونه‌های پلمب شده به صورت مجهول و بسیار محرمانه جهت آزمون به آزمایشگاه‌های شناسنامه دار و تایید صلاحیت شده ارسال شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار