نماینده یزد و اشکذر: با وجود تمام برنامه‌هایی که در حوزه مدیریت مصرف آب وجود دارد، نمی‌توان از انتقال آب به یزد صرف نظر کرد.
کد خبر: ۱۰۲۳۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵ 21 January 2022

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدصالح جوکار در نشست شورای راهبردی سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به تلاش پیشینیان برای انتقال آب به یزد گفت: در آن زمان با فناوری‌ها و ابزار‌های کمی که در اختیار بود حفر قنات آن هم به طول بسیار زیاد و در حد ۱۰۰ کیلومتر کار بسیار سختی بود، که انجام شد


وی افزود: قنات‌ها برای خودشان حقوقی دارند و حتی تاکید می‌شود که بر روی این قنوات حق ساخت خانه یا بنا وجود ندارد.


جوکار بحران آب در استان را جدی توصیف کرد و اظهار داشت: با وجود تمام برنامه‌هایی که در حوزه مدیریت مصرف آب وجود دارد، نمی‌توان از انتقال آب به یزد صرف نظر کرد، چرا که بدون انتقال آب با چالش بسیار جدی روبرو می‌شویم.


رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه راهبرد استان یزد انتقال آب است، گفت: صرفه جویی در مصرف آب، مدیریت مصرف، تغییر الگوی کشت، بستن چاه‌های غیرمجاز و استفاده از روش‌های نوین آبیاری و سایر برنامه‌ها در این حوزه همه مسائلی هستند که اهمیت زیادی دارند، ولی هیچ یک از آن‌ها نافی انتقال آب نیست.


وی ادامه داد: استان یزد برای اینکه بتواند توسعه داشته باشد حتما نیازمند منابع آب پایدار است که به این استان منتقل شود، بنابراین نباید به بهانه هزینه بالا از انتقال آب منصرف شد.


نماینده مردم یزد و اشکذر با اشاره به اینکه توسعه استان یزد هم حتما باید بر اساس برنامه و سند آمایش باشد، گفت: متاسفانه در گذشته توسعه استان یزد برنامه محور نبوده و همین نداشتن برنامه هم سبب مشکلاتی ازجمله آلایندگی‌ها شده است.

برچسب ها: بحران ، مدیریت ، نماینده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار