امام جمعه مهریز:
امام جمعه مهریز با تاکید بر اهمیت نقش و جایگاه آموزش و پرورش در جامعه و تربیت نسل آینده‌ساز کشور، اظهار کرد: نشست‌های شورای آموزش و پرورش شهرستان باید راهکار محور باشد.
کد خبر: ۱۰۲۳۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷ 21 January 2022

حجت الاسلام «عبدالرضا محی الدینی» در این باره افزود: همه به مشکلات و دردهای آموزش و پرورش واقف هستیم و در جلسات مختلف مطرح می‌شود، آنچه مهم هست این که در کنار مطرح کردن مشکلات باید راهکارها و پیشنهادات برای رفع مشکلات مطرح و در جلسات شورای آموزش و پرورش، بررسی و روی آن کار کارشناسی صورت گیرد.

وی ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در جذب خیرین جهت امر مقدس مدرسه سازی، گفت: اولویت آموزش و پرورش اتمام طرح‌های آموزشی نیمه تمام باشد.

امام جمعه مهریز هدایت و سوق دادن فرهنگ خیری به انجام امور فرهنگی و اجتماعی در آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد و خواستار فعالیت با برنامه در این خصوص شد.

«محمد دهقان بنادکی» فرماندار مهریز نیز در این نشست با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش و جایگاه شوراها، گفت: فلسفه وجودی شوراها تحقق نظارت و مشارکت مردم و استفاده از امکانات ادارات و نهادها است.

وی با تجلیل از اهتمام خیرین نیک اندیش در امر مدرسه سازی نیازسنجی پیش از آغاز طرح‌های عمرانی را ضروری دانست و گفت: اگر طرحی واقعا نیاز شهرستان است، امور ساخت آن انجام شود و در غیر این صورت شایسته است پیش از هرچیزی به تکمیل طرح‌های در دست اقدام پرداخته شود.

وی گفت: فرهنگ‌سازی تدریجی برای سوق دادن خیرین به سمت امور فرهنگی اجتماعی لازم است و برای راه پیدا کردن خیرین به امور فرهنگی اجتماعی، باید زمینه‌های لازم با برنامه‌ریزی صحیح و وقت گذاری کافی صورت بگیرد تا به نتایج خوبی برسیم و در آینده خیرین مهریزی در کنار امور عمرانی، در مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز رتبه اول را از آن خود کنند.

فرماندار مهریز توجه و بهره‌گیری از مزیت‌های فضای مجازی را مورد تاکید قرار داد و گفت: تاکنون در تمامی جلسات به معایب فضای مجازی اشاره شده است؛ اما فضای مجازی هم حسن داردهم عیب. اگر حسن‌های فضای مجازی برجسته‌سازی و برای استفاده‌ی صحیح از آن برنامه‌ریزی شود، به مرور عیب‌های آن کمتر و کوچکتر به چشم می‌آیند.

دهقان بنادکی در ادامه حمایت قاطع فرمانداری از اجرای کارهای فرهنگی و اجتماعی در آموزش و پرورش را اعلام و کفت:هیچ فعالیت فرهنگی در جهت رشد و توسعه‌ی آموزش و پرورش شهرستان، نباید به دلیل مسائل مالی محدود یا متوقف شود.و برای اعتلای اوضاع فرهنگی و اجتماعی از هیچ کاری دریغ نخواهیم کرد.

ارتقای سواد حرکتی دانش آموزان، همکاری دستگاهها جهت شناسایی و حذب بیسوادی و پوشش حداکثری بیسوادان،برنامه های گرامیداشت هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر و برنامه گرامیداشت دهه مبارک فجر از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست بود.

در پایان این نشست ابلاغ فرماندار شهرستان به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش و شهردار شهرستان توسط امام جمعه مهریز به وی اعطاء شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار