مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد: با مردمی کردن فعالیت‌های مربوط به دهه فجر و مسجد محوری شدن آن‌ها امیدواریم شور و نشاط به مساجد بازگردد.
کد خبر: ۱۰۲۳۵۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳ 20 January 2022

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، کارگروه کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی به همت ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد و با حضور اعضای این ستاد برگزار شد.

حجت الاسلام مظفر سالاری مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد گفت: امروز شرایط ویژه‌ای است که با توجه به درگیری کرونا و وضعیت اقتصادی شاهد بروز برخی ناامیدی‌هایی هستیم که در این راستا مساجد می‌توانند نقش پررنگی در امیدآفرینی و ایجاد نشاط در جامعه داشته باشند.

وی افزود: مساجد خواستگاه اسلام است که در بهبوهه انقلاب اسلامی شور و نشاط بسیاری زیادی در مساجد وجود داشته و پس از ورود امام (ره) مساجد فوق العاده پای کار بودند که نمونه آن مسجد روضه محمدیه در دوره انقلاب اسلامی است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد یزد بیان کرد: مساجد در هشت سال دفاع مقدس نیز نقش بی نظیری داشتند که این موضوع را به خوبی می‌تواند درک کرد.


حجت الاسلام سالاری ادامه داد: متاسفانه امروز مساجد مورد بی مهری قرار گرفته اند که نتیجه آن نیز خلوت شدن مساجد است که امیدواریم برنامه‌هایی مانند دهه فجر این شور و نشاط را به مساجد بازگرداند.


وی گفت: هدف ما مردمی کردن فعالیت‌های مربوط به دهه فجر و همچنین مسجد محوری شدن آن‌ها است و سعی کرده ایم از دستگاه‌های مختلف نیز در این زمینه کمک بگیریم.


وی گفت: برنامه‌های مختلفی همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی در مساجد استان برگزار می‌شود که غبارروبی قبور مطهر شهدا، فضاسازی مساجد، اجرای جشن در بیش از ۴۰ مسجد استان، تببین بحث انقلاب، شکوفه‌های انقلاب از جمله این برنامه‌ها است.

حجت الاسلام متوسل رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد در این نشست گفت: حرکت امام (ره) در تحقق جمهوری اسلامی بسیاری از آیات قرآن کریم را تعبیر کرد و به نوعی چنگ زدن به ریسمان الهی را به ما نشان داد.

وی افزود: دهه فجر عملیاتی برای بازیابی انقلاب است که نقش اقشار مختلف به ویژه طلبه و روحانیت در این میان بسیار مهم و اساسی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یزد بیان کرد: کمیته مساجد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی به عنوان یکی از کمیته‌های محوری در بحث بزرگداشت این دهه است، زیرا انقلاب ما از پایه و اساس بر اساس مسجد محوری شکل گرفته است و اگر امروز نیز می‌خواهیم بر دشمنان پیروز شویم باید این رویه را ادامه دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار