سفیر اتریش در ایران با حضور در کتابخانه مرکزی یزد از بخش‌های مختلف این کتابخانه بازدید کرد.
کد خبر: ۱۰۲۳۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶ 19 January 2022

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، ولف دیتریش هایم در جریان سفر یک روزه خود به استان، با حضور در کتابخانه مرکزی یزد گفت: اتریش دارای کتابخانه خوب و بزرگی به خصوص در شهر وین است و مردم اتریش نیز استقبال خوبی از این کتابخانه‌ها دارند.

وی افزود: برای من جالب بود که در کتابخانه مرکزی یزد توجه ویژه‌ای به کودکان ، جوانان ، افراد دارای معلولیت و دانشجویان شده و فضا‌های مناسبی برای بهره‌برداری این افراد فراهم شده است. مسلماً فراهم ساختن چنین فضای مطلوبی در شهر، مثبت بوده و به افراد برای ساختن آینده‌ای بهتر کمک می‌کند.


مدیرکل کتابخانه‌های عمومی یزد هم اظهار داشت: استان یزد در شاخص سرانه عضویت و امانت، در جایگاه نخست کشور قرار دارد که این امر بیانگر توجه و اهتمام مردم استان به کتاب و مطالعه است.

دوست فاطمی‌ها ادامه داد: هم اکنون ۱۱۴ باب کتابخانه عمومی در این استان دایر بوده که بزرگ‌ترین، زیباترین و شاخص‌ترین آنها، کتابخانه مرکزی یزد است که امکانات و خدمات مطلوب و کم‌نظیری را به مراجعان خود ارائه می‌دهد.

در این جلسه همچنین در خصوص برگزاری نمایشگاه عکس «شهر بی‌انتها» برگرفته از آثار معمار برجسته اتریشی قرن نوزدهم و بیستم، «اتو واگنر» در نگارخانه کتابخانه مرکزی یزد، بحث و تبادل‌نظر شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در پایان این دیدار به رسم یادگار یک جلد دیوان حافظ نفیس را به سفیر اتریش در تهران تقدیم کرد.

برچسب ها: سفیر ، بازدید ، کتابخانه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار