شمین دوره داوری مهر اصالت ملی صنایع‌دستی منطقه هفت کشور به میزبانی دانشگاه علم و هنر یزد آغاز شد.
کد خبر: ۱۰۲۳۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸ 18 January 2022

در این دوره از داوری آثار صنایع‌دستی دانشگاه ، بیش از ۲۰۰ اثر از استان‌های یزد، اصفهان، قم و چهارمحال و بختیاری به‌منظور دریافت نشان ملی مرغوبیت بررسی و داوری می‌شوند.

«ویدا توحدی» مدیر کل دفتر آموزش و ترویج صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در همین رابطه با بیان این‌ که به دنبال جهانی‌شدن صنایع‌دستی مانند زیلو استفاده و تولید این محصولات متداول شده است، اظهار کرد: این روند رو به رشد نشان می‌دهد که متقاضی برای ایجاد کار و تسهیلات وجود دارد و این هویت زیلو تأثیر خود را گذاشته است.

وی در خصوص روند برگزاری این رویداد گفت: ابتدا داوری آثار یزد انجام می‌شود و طی این چهار روز به ترتیب به داوری آثار استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری و قم می‌پردازیم.

«سید علیرضا سالار حسینی» سرپرست اداره‌ کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد هم با تشکر از برگزارکنندگان این برنامه، میزبانی یزد از این رویداد منطقه‌ای را اتفاقی مثبت و نیک دانست.

«محمدرضا دهقان مهرجردی» معاون صنایع‌دستی استان نیز ضمن گرامیداشت یاد مرحوم «غاده حجاوی» رئیس شورای جهانی صنایع‌دستی، تصریح کرد: او به زیورآلات سنتی یزد توجه ویژه داشت و معتقد بود که یزد در خصوص شهر جهانی زیورآلات نیز می‌تواند مطرح باشد.

وی تحقق این مهم را مستلزم ورود و مشارکت دانشگاه‌ها و مراکز آکادمیک دانست و گفت: باعث خوشحالی ماست که دانشگاه علم و هنر در این‌ باره ورود کرده، از طرفی دو سالی است که به دنبال فعال شدن مراکز آموزشی مانند زرگرخانه و مراکز آموزشی جهاد دانشگاهی در مورد زیورآلات پیش‌بینی منشأ خیر را داریم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار