استاندار قم بر لزوم تمرکز بیشتر نسبت به صنایع بومی استان تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های موجود نیازمند تقویت است و برای تولید فرش باید به صورت ویژه برنامه‌ریزی کنیم.
کد خبر: ۱۰۲۲۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱ 17 January 2022

به گزارش تابناک قم، جلسه کارگروه توسعه صادرات استان قم امروز در سالن کرامت استانداری با حضور سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم و تعدادی از تولیدکنندگان و صادر کنندگان استان برگزار شد.

استاندار قم با اشاره به توجه دولت به افزایش صادرات کشور، گفت: گسترش صادرات موضوعی ضروری است و با بسته شدن قرارداد 25 ساله با کشور چین و همچنین سفر آینده رئیس جمهور به کشور روسیه ظرفیت‌های خوبی ایجاد خواهد شد.

وی افزود: ما تلاش می‌کنیم تا درآمد استان را بالا ببریم و می‌شود با ارتباط با سفیران ایران در کشور‌های دیگر از طریق وزارتخارجه این موضوع را تقویت کرد.

شاهچراغی گفت: باید نسبت به صنایع بومی استان بیشتر تمرکز و تقویت ظرفیت‌های موجود را دنبال کنیم و در موضوع تولید فرش استان نیز به صورت ویژه برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی در مورد مشارکت اتحادیه‌ها و بخش‌های خصوصی استان قم بیان کرد: اتحادیه‌ها و بخش‌های خصوصی با طرح نکات، پیشنهادات و نظرات خود در این نشست، می‌توانند به مجموعه صادرات استان کمک کنند.

نماینده عالی دولت در استان قم در مورد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی استان تاکید کرد: مسئولان مربوطه با کمک یکدیگر و بدون فوت وقت تلاش خود را برای بکارگیری از ظرفیت رسانه‌ها در راستای شناساندن نمایشگاه بین المللی به مردم، دنبال کنند و ارتباط بین تولید کنندگان و نمایشگاه بیشتر شود چراکه نمایشگاه اگر درست شکل گیرد، مردم از ظرفیت تولید استان بهره بیشتری خواهند برد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار