رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: با تلاش صلح یاران شورای حل اختلاف محکومین به قصاص نفس در یک فقره قتل، عمر دوباره یافتند.
کد خبر: ۱۰۲۲۶۹۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴ 16 January 2022

«محمدرضا حداد» در این رابطه بیان کرد: در این پرونده، تلاش بسیار زیاد شعبه ۳۱ شورای حل اختلاف زندان و جلب رضایت اولیای دم دو محکوم به قصاص نفس را پس از ۱۰ سال از چوبه دار رهایی داد.

وی افزود: از آنجایی که دعوت طرفین به سازش و حل اختلافات بین اصحاب دعوی با کدخدامنشی، اختلافات به صورت ریشه‌ای حل و فصل می‌شود، در همین راستا باید از تمام ظرفیت‌های موجود بهره گرفت و مردم را به این سمت سوق داد.

این مقام قضایی، سعه صدر را لازمه موفقیت و پیشرفت مصلحین در امر سازس دانست و تصریح کرد: هر چه میانجی گران از شرح‌ صدر بیش‌تری برخوردار باشند در امر سازش موفق‌تر خواهند بود چرا که بسیاری از اصحاب دعوی که منشاء اختلافات آنها مدت‌ها گوشه‌ای از فکر و اندیشه آنها را اشغال کرده است نیاز به یک گوش شنوایی دارند که حرف های آنها را بشنود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، حداد در پایان ابراز کرد: شنیدن درد و دل صاحبان حق و اولیاء دم، نوعی تسکین روحی برای آنها است و در حل اختلاف نیز به میانجی گران کمک شایانی خواهد کرد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: رهایی ، متهم ، قصاص ، قتل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار