پس از حدود ۲ سال از شیوع کرونا،
استاندار یزد گفت: بعد از گذشت حدود ۲ سال به دلیل شیوع ویروس کرونا، از هم اکنون تا دیماه سال ۱۴۰۱ شمسی ۱۰ هزار نفر از اقشار مختلف مردم و دانش‌آموزان استان در قالب اردوی راهیان نور به مناطق مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس عمدتا جنوب و غرب کشور نیز اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۱۰۲۲۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰ 16 January 2022

ه گزارش ایرنا، مهران فاطمی شنبه‌شب در نشست ستاد راهیان نور استان تاکید کرد: اعزام افراد در قالب کاروان راهیان نور یکی از مفیدترین اقدام‌ها در حوزه‌ فعالیت‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است.

وی افزود: با توجه به اقدام دولت مردمی سیزدهم برای واکسیناسیون عمومی، ایمنی لازم در برابر این ویروس ایجاد شد و کارهای لازم باید در حوزه فرهنگی از سر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: برای آشنایی دانش‌آموزان استان با فرهنگ ایثار و شهادت، اردوی راهیان نور این گروه جمعیتی جامعه هدف برای بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس برنامه ریزی شدو حضور نسل جوان در مناطق عملیاتی نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد.

همچنین سرتیپ رضا پورشمسی فرمانده سپاه الغدیر یزد و سرهنگ منصور زارع مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به اهمیت برگزاری دوباره اردوهای راهیان نور با همکاری نهادها، مردم و همراهی فرهنگیان و دانش آموزان پرداختند.

یزد با ۵۰ هزار رزمنده بسیجی، چهار هزار شهید تقدیم انقلاب کرد و این استان با یک میلیون و ۲۳۶ هزار نفر جمعیت ۲۸۵ هزار دانش‌آموز دارد.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید - ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰ میلادی) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد ،این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود.

حدود ۸۰ درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می‌یابند، برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار