هشدار معاون استاندار یزد:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: با توجه به روند صعودی ابتلا به سویه جدید کرونا اومیکرون، در صورتی که آیین نامه ها رعایت نشده و واکسیناسیون تکمیل نشود، عید امسال نیز محدودیت خواهیم داشت.
کد خبر: ۱۰۲۲۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶ 16 January 2022

به گزارش ایرنا، علی اکبر عزیزی روز شنبه در نشست ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونای استان افزود: باید به صورت شفاف برای مردم بیان شود که اگر روند صعودی ابتلای افراد به اومیکرون در کشور و استان یزد کنترل نشود در عید امسال نیز همچون دو سال گذشته محدودیت خواهمی داشت لذا از همه اقشار مردم عاجزانه درخواست داریم دستورالعمل ها را رعایت کنند.

وی ادامه داد: همچنین اصناف و بازاریان به صورت ویژه و با توجه به اینکه به ایام پایان سال نزدیک می شویم و با مراجعه بیشتر مردم به فروشگاه ها و بازار مواجه هستیم همچنان همراهی لازم را داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: تیم های نظارتی باید به صورت مداوم بازرسی داشته باشند لذا در صورتی که دستورالعمل ها رعایت نشود عید امسال بسیاری از فعالیت ها محدود شده و ممانعت خواهد شد.

عزیزی ادامه داد: همچنین واکسیناسیون کارمندان دولت باید به صورت جدی کماکان دنبال شود و این قانونی است که ابلاغ شده و در صورتی که بنا بر توصیه پزشک امکان واکسیناسیون وجود ندارد، باید مرتب و طبق مدت مشخص شده تست پی سی آر تحویل دهند.

وی با بیان اینکه ۲ شهرستان میبد و بافق هنوز از لحاظ میزان واکسیناسیون پایین تر از بقیه استان هستند اظهار داشت: حتما نسبت به اقناع سازی مردم اقدام شود و شرایط پیش رو نیاز به تصمیمات خاص دارد .

عزیزی گفت: طبق تصویب ستاد ملی کرونا فعالیت همه دانشگاه ها و مدارس حضوری خواهد بود و لذا در مورد تامین تهویه کلاس های درس توسط نوسازی مدارس اقدام شود همچنین دانشگاه علوم پزشکی پیگیری لازم را جهت تامین داروهای خاص داشته باشد تا خدای نکرده کمبودی نداشته باشیم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش کماکان پیگیری واکسیناسیون دانش آموزان را داشته باشد و با توجه به اینکه مقرر بود در ناحیه یک و دو یزد مرکزی برای واکسیناسیون ایجاد شود، این اقدام صورت گیرد همچنین رعایت پروتکل ها و ماسک و فاصله گذاری اجتماعی به صورت ویژه در مدارس پیگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد اظهار داشت: مسابقات ورزشی با حداقل تماشاچی برگزار شود و مانعی برای برگزاری مسابقات نیست اما باید به صورت کامل آیین نامه های بهداشتی رعایت شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: تصمیم گیری در مورد نحوه اقدام با توجه به اقشاری که در شهرستان های مختلف وجود دارند، به ستاد کرونای هر شهرستان محول شده و لذا هر تصمیمی که نیاز است، در همان شهرستان گرفته شود.

همچنین معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی در این نشست گفت: تا هفته گذشته تعداد مبتلایان مثبت به سویه جدید کرونا اومیکرون در استان یزد ۲۳ مورد بود که شهرستان اردکان ۴ مورد، شهرستان یزد ۱۵ مورد و شهرستان های میبد، تفت، بافق و اشکذر نیز هر کدام یک مورد مثبت تایید شد اما طی آزمایشاتی که صورت گرفته و موارد تایید شده تا ظهر امروز شنبه این تعداد به ۳۶ نفر رسیده که متاسفانه دو شهرستان نیز به این شهرستان ها اضافه شد.

محسن میرزایی افزود: شهرستان یزد ۱۹ مورد، اردکان ۷ مورد، میبد چهار مورد، مهریز دو مورد و شهرستان های خاتم، تفت، بافق و اشکذر نیز هر کدام یک مورد تایید شده سویه اومیکرون اعلام شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار