معاون فناوری وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری از ملی شدن بودجه پارک‌های استانی خبر داد و گفت: افزایش ۹ درصدی بودجه پارک‌ها از چالش‌های ما در اعتبارات ۱۴۰۱ است، در حالی که این اعتبارات در سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۰۲۲۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵ 15 January 2022

دکتر علی خیرالدین در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت بودجه‌های پارک‌های علم و فناوری با تاکید بر اینکه ما موافق استانی شدن بودجه‌های پارک‌های علم و فناوری نیستیم، افزود: از آنجایی که پارک‌های علم و فناوری استانی دارای ماموریت ملی هستند، ما به هیچ وجه موافق استانی شدن اعتبارات پارک‌ها نیستم.

وی اظهار کرد: طرحی که در سازمان برنامه و بودجه تصویب شد، باعث شد که بودجه پارک‌های علم و فناوری استانی ملی شود که در این صورت بودجه پارک‌های استانی، مستقل خواهد شد.

خیرالدین، مشکل اصلی در این زمینه را افزایش ناچیز بودجه پارک‌های علم و فناوری در لایحه بودجه ۱۴۰۱ عنوان کرد و یادآور شد: در لایحه بودجه سال آینده، بودجه پارک‌های استانی تنها ۹ درصد افزایش دارد و این در حالی است که در سال گذشته بودجه پارک‌ها ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

معاون فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر ضرورت افزایش اعتبارات پارک‌های استانی، خاطر نشان کرد: اعتبارات پارک‌های دانشگاهی نیز با چالش‌هایی مواجه است. در حال حاضر ۱۱ پارک دانشگاهی داریم که بودجه آنها ذیل دانشگاه‌ها تعریف شده است و از آنجایی که دانشگاه‌ها با کمبودهایی مواجه هستند، بودجه پارک‌ها به طور کامل اختصاص داده نمی‌شود.

خیرالدین همچنین از راه‌اندازی انجمن پارک‌های دانشگاهی خبر داد و گفت: علاوه بر آن شورای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان استانی نیز راه‌اندازی خواهد شد.

وی در این باره توضیح داد: در استان‌ها شورای اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است و استاندار در رأس آن قرار دارد و شورای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در هر استان با حضور پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد، دانشگاه‌ها و جهاد دانشگاهی می‌توانند در کنار شورای اقتصاد مقاومتی قرار گیرند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار