آمار‌ها نشان می‌دهد نیمی از متکدیان استان یزد را کودکان کار تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۱۰۲۲۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۸ 14 January 2022

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، معاون دادستان  یزد در نشست ساماندهی دستورالعمل‌های کودکان خیابانی گفت: تکلیف نهاد‌ها و ارگان‌ها در قبال کودکان خیابانی بر اساس آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی و طرح شناسایی و جمع آوری متکدیان مشخص شده است.جولان کودکان متکدی در خیابان‌های یزد


دشتکیان افزود: شهرداری در بحث متکدیان، کودکان خیابانی و کار مکلف است با همکاری استانداری و فرمانداری و کمک‌های خیران و ارگان‌های مردم نهاد نسبت به راه اندازی و تجهیز اماکن مربوط به نگهداری آنان اقدام کند. بهزیستی هم مکلف به ارائه خدمات است.


وی ادامه داد: اگر متکدی پس از فرآیند آموزشی و اشتغال بار دیگر اقدام به این کار کرد، به مراجع قضایی معرفی می‌شود چرا که عمل او جرم است.


معاون دادستان درباره تعریف کودک خیابانی گفت: کودک خیابانی کسی است که کمتر از ۱۸ سال سن داشته باشد اعم از زن و مرد و اینکه ایرانی و خارجی باشد. این فرد همچنین قسمتی از ساعات شبانه روز را در خیابان می‌گذراند.


مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری یزد نیز گفت: بر اساس آمار‌های مستند جمع آوری شده توسط شهرداری بیش از ۵۰ درصد متکدیان استان را کودکان تشکیل می‌دهند و از این تعداد بیش از ۹۰ درصد کودکان اتباع هستند.


سیف الدینی افزود: طبق آمار‌ها در استان یزد متکدی بومی نداریم و بیشتر از این افراد بزرگسال هستند.

برچسب ها: متکدیان ، دادستان ، کودکان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار