سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: اعتقاد و ایمان به تعاون سبب شده تا یزد پایتخت تعاون کشور باشد.
کد خبر: ۱۰۲۲۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷ 13 January 2022

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدرضا فلاحتی در نشست با اعضای اتاق تعاون گفت: معرفی یزد به عنوان پایتخت تعاون کشور برگرفته از زحمات افرادی است که در این حوزه با جان و دل کار کرده و به تعاون و اقتصاد تعاونی اعتقاد و ایمان داشته اند.

وی با اشاره به سفر مسکنی معاون امور تعاون وزارتخانه به یزد افزود: وی از ظرفیت ایجاد شده توسط حوزه تعاون در یزد ابراز خرسندی کرده و اظهار داشت که این استان باید به عنوان الگو به دیگر استان‌های کشور معرفی شود.


سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با بیان اینکه جای هیأت اندیشه ورز و اتاق فکر در حوزه تعاون استان خالی است، تاکید کرد: صاحبان فکر و اندیشه از دانشگاه، اتاق تعاون و شرکت تعاونی‌های موفق استان می‌توانند در این هیأت حضور یابند و خروجی نشست‌ها عملیاتی و کاربردی شود تا شاهد تحول اساسی در حوزه تعاون استان باشیم.


وی با بیان اینکه تصمیماتی که در حوزه تعاون استان گرفته می‌شود باید دارای پشتوانه فکری و راهبردی بوده و سیاست‌های کلان استان در آن لحاظ شود، ادامه داد: در استان یزد باید همانند شورای گفتگوی اتاق بازرگانی که با حضور مسئولان ارشد استان تشکیل می‌شود، شورای گفتگوی اتاق تعاون نیز شکل بگیرد تا مسائل و مشکلات این حوزه در سطح کلان دنبال شود و بتوان سهم اقتصاد استان در حوزه تعاون را از ۴ درصد افزایش داد.


فلاحتی با اشاره به پیگیری مسکن کارگری از سوی اتاق تعاون گفت: اتاق باید با برنامه ریزی و قدرت ورود پیدا کند تا در برابر دیگر کارگزاری‌ها حرفی برای گفتن داشته باشد و سرافراز از این مسئله بیرون بیاید.


سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار ارتباط اتاق تعاون با اتحادیه‌های تعاونی شد و تصریح کرد: اتاق تعاون، جلساتی را برای رفع موانع و مشکلات اتحادیه‌ها تشکیل داده و آن‌ها را از مظلومیت خارج سازد.


وی با تاکید بر لزوم تشکیل کمیته عارضه یابی تعاونی‌های مشکل دار با همکاری اتاق و اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بررسی و مشکلات شرکت تعاونی‌های مشکل دار، نقشه راهی را برای مدیران استانی مشخص می‌کند تا در این زمینه برنامه ریزی دقیق تری داشته و شاهد تحقق اقتصاد تعاونی در استان باشیم.

برچسب ها: تعاون ، اقتصاد ، رفاه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار