نماینده بزرگترین حوزه انتخابیه در مجلس: پزشکان تمایلی برای حضور در شهرستان‌ها و مناطق محروم ندارند.
کد خبر: ۱۰۲۱۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶ 11 January 2022

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی خطاب به وزیر بهداشت، گفت: متاسفانه به بهداشت و درمان مناطق محروم توجه نمی‌شود و پزشکان در مراکز استان‌ها تجمع کرده اند و در برخی از شهرستان‌ها با کمترین پزشک متخصص مواجه هستیم.

وی افزود: در ایام سرد سال و طی چند روز گذشته چندین بار سیستم گرمایشی بیمارستان بافق خاموش شده و بیماران با سرما دست و پنجه نرم کرده و در حال حاضر بیمارستان با بخاری قدیمی گرم می‌شود.

 

نماینده مردم مهریز و بافق و بهاباد و خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مردم انتظاراتی از ما دارند و ما پاسخی برای ارائه به آن‌ها نداریم، اظهار داشت: بیماران هزینه‌ها و مشکلات بیماری را تحمل می‌کنند، اما نباید سرما نیز بکشند.

 

صباغیان با تاکید بر اینکه پزشکان با لابی به مراکز استان‌ها بازمی گردند، ادامه داد: آمار بگیرید تا مشخص شود چه تعداد پزشک باید در شهرستان‌ها حضور داشته باشند و اکنون حاضر نیستند.


وی تصریح کرد: در مراکز استان‌ها هر کجا که می‌روید تابلوی پزشک متخصص می‌بینید، اما مردم مناطق محروم باید برای درمان به مراکز استان‌ها مراجعه کنند. از وزیر بهداشت و درمان و رئیس مجلس درخواست دارم به فریاد مردم برسند.


محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این اخطار قانون اساسی، گفت: وزیر بهداشت مباحث مطرح شده را شنیدند و باید به مشکلات بیمارستان بافق توجه کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار