رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد با اشاره به ۱۷۷ مصوبه سفر استانی رئیس جمهور به این استان، از اختصاص ۴۵۵۰ میلیارد ریال در اولین نوبت ابلاغ اعتبارات در این بخش خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۴ 08 January 2022

«سید مجتبی حسینی‌پور» امروز شنبه ۱۸ دیماه در جمع خبرنگاران ضمن اعلام این خبر، تصریح کرد: رئیس جمهوری و هیات دولت در قالب دوازدهمین سفر استانی خود در ۲۶ آذرماه امسال به یزد سفر کردند که ماحصل این سفر پرخیر و برکت ۱۷۷ طرح و مصوبه در دو بخش اقتصادی و عمرانی در استان بوده است.

وی با بیان این که این مصوبات مربوط به ۳۶ دستگاه اجرایی است، اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این مصوبات را قریب به ۸۰ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این اعتبار طی سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ به استان تخصیص خواهد یافت که خوشبختانه اولین مرحله آن به فاصله بسیار اندکی از سفر رئیس جمهوری به استان ابلاغ شد.

حسینی‌پور با اشاره به اختصاص چهار هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال در این مرحله از ابلاغ اعتبار، گفت: البته علاوه بر این بالغ بر ۳۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی نیز برای مصوبات اقتصادی این سفر تعیین شده است.

وی فصول تعریف شده برای اعتبار به تازگی تخصیص یافته به مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به یزد را شامل مواردی همچون، آب، میراث فرهنگی، ورزش، بهداشت و درمان، جمل و نقل، نظم و انضباط عمومی، فرهنگ و هنر، رسانه، کشاورزی و بخش عشایر برشمرد.

این مسئول ضمن تاکید بر این که منابع مالی مختلفی برای اجرای مصوبات این سفر استانی منظور شده است، اعتبارات ابلاغی جدید را از محل منابع عمومی دولت خواند و ابراز امیدواری کرد که دستگاه های اجرایی با پیگیری مجددانه نسبت به جذب این اعتبارات اقدام کنند.

وی همچنین نحوه پیگیری اجرا و پیشرفت مصوبات را حائز اهمیت خواند و بیان کرد: رسانه‌ها نیز می‌توانند در این رابطه نقش مهمی ایفا کنند تا مصوبات به موقع و درست اجرایی و مورد بهره برداری قرار گیرند.

رئیس سازمان مدیریت استان خاطرنشان کرد: هرچند مصوبات سفرهای استان همواره در استان یزد با حساسیت خاصی دنبال می‌شده ولی مصوبات این سفر تفاوت مشهودی به لحاظ پراکندگی بیشتر مصوبات در سطح استان و تنوع منابع اعتباری طرح‌ها با سایر سفرهای گذشته داشته است.

وی در پایان نیز ضمن پاسخ به سئوالات خبرنگاران، به برخی سرفصلهای اعتبارات تخصیص یافته نوبت اول اشاره و تصریح کرد: ۴۸۳ میلیارد ریال جهت تکمیل طرح‌های ورزشی، ۱۸۴ میلیارد ریال جهت تکیل ساختمان پلیس فتای یزد و طرح‌های انتظامی و امنیتی استان، ۹۷۵ میلیارد ریال جهت بهره برداری از فاز نخست راه آهن یزد - اقلید و اتصال آن به راه آهن شیراز - اصفهان، پنج میلیارد ریال در حوزه شیلات، ۱۵۰ میلیار ریال جهت اصلاح باغات خسارت دیده، ۱۵۰ میلیارد ریال جهت بازسازی قنوات و ۲۸ میلیارد ریال جهت مبارزه با آفت مگس مدیترانه‌ای تخصیص یافته است.

حسینی پور همچنین در این باره از تخصیص ۲۸۰ میلیارد ریال جهت مطالعه و بازنگری طرح‌های هادی روستایی، ۱۰۰ میلیارد تومان جهت اجرای عملیات بیابانزدایی، ۲۷۰ میلیارد ریال جهت ساماندهی بناهای تاریخی و مساجد جامع، ۵۰ میلیارد ریال جهت تکمیل فاز اول ساختمان صدا و سیمای یزد، ۸۳ میلیارد تومان برای تکمیل تالار مرکزی یزد و ۵۰۰ میلیارد تومان جهت تکمیل بیمارستانهای استان نیز خبر داد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار