کد خبر: ۱۰۲۱۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱ 08 January 2022

به گزارش تابناک یزد، روستاهایی با کمتر از 20 خانوار وجود دارند؛ که از حداقل امکانات رفاهی مثل آنتن دهی تلویزیون، خدمات مخابراتی، اینترنت و آسایش در دنیای امروزه برخوردار نیستند. در همین راستا تابناک با نماينده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفتگو کرده است.
محمد صالح جوکار با اشاره به اینکه همچنان در یزد روستاهایی وجود دارند که از حداقل امکانات ارتباطاتی برخوردار نیستند، اظهار داشت: به دفعات از این روستاها بازدید کرده‌ایم و پیگیر بهبود شرایط آنها از طریق وزارت ارتباطات و سایر دستگاه‌های مربوط می‌باشیم. برخی از این روستاها تا سال گذشته حتی آنتن و ارتباط تلویزیونی نیز نداشتند که طی سلسله پیگیری‌هایی از خدمات رسانه ملی بهره مند شده‌اند.
وی در ادامه با بیان اینکه طبق قانون، انتقال زیرساخت‌ها به روستاهایی با جمعیت کمتر از ۲۰ خانوار میسر نیست، افزود: اولین و مهمترین اولویت بخش خصوصی در بحث خدمات رسانی، عایدی و سود دریافتی پس از انتقال زیرساخت‌هاست. در این شرایط که بخش خصوصی با جمعیت کم بعضی روستاها، حاضر به انتقال زیرساخت‌ها نمی‌شود؛ دولت باید طبق مسئولیت خدمات رسانی‌ به این دست مسائل ورود کند و همه چیز را به بخش خصوصی نسپارد. به طور مثال در بحث انتقال خط تلفن ثابت با مخابرات درگیریم و شرکت مخابرات انتقال زیرساخت‌ها به چنین روستاهایی را اصلا به صرفه نمی‌داند.
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت دسترسی عموم مردم به اینترنت، تأکید کرد: اصلا اهمیتی ندارد که جمعیت روستا جوان یا پیر است؛ هرچند در شرایط کرونایی دسترسی دانش آموزان به اینترنت بسیار با اهمیت است اما در هر شرایطی حتی در نبود دانش آموزان نیز مردم نیاز به اینترنت و خدمات دارند و دولت باید این خدمات را برایشان میسر کند.
جوکار در پایان اطمینان خاطر داد که مسئله دسترسی ارتباطاتی روستاها مسئله ایست که پیگیری آن از قبل شروع شده و همچنان ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار