امام جمعه موقت یزد:
امام جمعه موقت یزد و عضو فقهای شورای نگهبان گفت: بخشی از آنچه که دنیا و آمریکا از آن به عنوان حقوق بشر یاد می کند، فریب است و برای استثمار کشورها به کار برده می شود.
کد خبر: ۱۰۱۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۹ 11 December 2021

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا مدرسی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد با تبریک سالروز میلاد حضرت زینب (س)، اظهار داشت: به رغم همه کوتاهی هایی که تاریخ در مورد حضرت زینب (س) دارد، همین‌هایی که به ما رسیده، فوق العاده است و خطبه های ایشان که در سخت ترین شرایط قرائت شده، بهت برانگیز است.

وی افزود: بانویی که دانشگاه و استاد ندیده و تمرین نکرده و به حکم عادت در جامعه حضور نداشته بلکه به حکم ضرورت حضور می یافته است، در برابر قلدرها و ستمگران چنان سخنرانی می کند که گویا حضرت علی (ع) بالای منبر کوفه سخنرانی می کند.

عضو فقهای شورای نگهبان با بیان اینکه در خطبه ای که کوفیان را خطاب قرار داد، اهم مواردی که مصیبت خود مطرح کرد این بود که چرا کاری کردید که حرمت زنان و دختران خاندان پیامبر (ص) رعایت نشد، افزود: در خطبه ای هم که خطاب به یزید قرائت کرد این بود که آیا این عدل است که اهل بیت رسول خدا را در منظر مردم می آوری و صورتهای آنها مورد نگاه هر کس و ناکسی قرار می گیرد و حجاب آنها را مورد هتک قرار دادی.

وی تصریح کرد: یکی از غصه‌های حضرت زینب (س)، رعایت نکردن حرمت حجاب زنان و دختران خاندان رسول خداست در حالی که امروز می بینیم عده ای این حرمت ها را در جامعه رعایت نمی کنند و جامعه ما باید در حفظ عفت و حجاب و حفظ حدود الهی در این زمینه تلاش کند.

مدرسی با اشاره به اینکه روز ولادت این بانوی بزرگ اسلام، روز پرستار نامیده شده است، عنوان کرد: یاد و خاطره پرستارانی که جان خود را در راه خدا و در راه کمک به مردم بیمار فدا کردند، گرامی می دانیم و برای پرستارانی که همچنان در حال فعالیت با تعهد هستند، توفیق و سلامت بیشتر مسئلت می کنیم.

امام جمعه موقت یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه گاهی دانشجویان پزشکی به ویژه جراحان گلایه دارند که سیستم پزشکی ما و روش هایی که در اتاق جراحی به کار برده می شود، گاهی نسبت به رعایت ارزش های اسلامی کوتاهی می شود، تصریح کرد: این شیوه ها باید اصلاح شود و وزیر بهداشت و مسئولان و روسای بیمارستانها به موازین شرعی توجه کافی داشته باشند.

وی با اشاره به روز جهانی حقوق بشر اظهار داشت: حقوق بشر در اسلام است و اگر حقوق بشری هم رعایت بشود، در جمهوری اسلامی و با نظام اسلامی رعایت می شود و آنچه به عنوان حقوق بشر در دنیا مطرح است، بخشی از آن فریب است و وسیله ای است برای کسانی که به دنبال استثمار هستند، به هنگام نیاز از آن استفاده می کنند.

مدرسی با تاکید بر اینکه حقوق بشر آمریکایی یک فریب بزرگ است، تصریح کرد: حقوق بشر باید با موازین اسلامی تطبیق داده شود و برخی از این موارد باید اصلاح شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد واکسیناسیون نیز بیان کرد: برخی اظهارنظرها در مورد واکسن کرونا در فضای مجازی تعجب برانگیز است و افراط و تفریط به شدت مشاهده می شود و باید راه درست در این مسیر طی شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار