نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سند آمایش باید مبتنی بر ظرفیت‌ها و نیازها باشد گفت: برخی ظرفیت‌های یزد در سند آمایش استان دیده نشده است.
کد خبر: ۱۰۱۳۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸ 05 December 2021

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سید جلیل میرمحمدی عصر امروز در شورای برنامه‌ریزی استان یزد اظهار داشت: برخی از راهبردهای سند آمایش استان تکراری است و نیاز دارد با کار کارشناسی بر روی موارد راهبردی آن به برخی نکات توجه شود.

وی با بیان اینکه برخی از ظرفیت‌ها در این سند دیده نشده بود و برخی گفت: زیلو و صنایع دستی میبد که ثبت جهانی شده است دیده نشده بود که باید در سند آمایش وارد شود.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی افزود: سند آمایش نباید باعث شود ما را محصور کند، در واقع به صورتی نشود که اگر خواستیم آموزش عالی را توسعه بدهیم انگ بر ما بزنند که بر حسب سند آمایش نیست یا اگر ایجاد یک تکنولوژی مدنظر بود را انجام دهیم؛ بنابراین سند آمایش باعث محدودیت نشود.

سید مسعود عظیمی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد نیز در این شورا اظهار داشت: سند آمایش استان یزد از نظر محتوا یک سند متفاوت و مغایر با دیگر سندها است.

بیشتر بخوانید
سند آمایش سرزمینی استان زنجان بالاخره چه زمانی اجرا می‌شود؟

وزیر کشور در بیرجند: دیپلماسی فعال با کشورهای همسایه را دنبال می‌کنیم/ سند آمایش سرزمینی ‌کل ایران تهیه شد‌

وی با اشاره به اینکه سند آمایش ملی در صورتی کارا است که سه رویداد را همزمان داشته باشد گفت: لازم است همبسته باشد و پیوستگی جریان توسعه در کشور را تضمین کند، اگر این دو نگاه نباشد استان‌های همجوار با مراکز مختلف شهرستانی نتوانند با هم تلفیق شوند با گرفتاری‌هایی مواجه می‌شویم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد افزود: سند آمایش ملی و استانی اگر می‌خواهد موثر واقع شود باید با دیگر سندها مطالعه سیاره‌ای شود تا پاسخگو باشد.

عظیمی خاطرنشان کرد: سند آمایش باید نقش دهستان، شهرستان و استان را در سطح ملی مشخص کند، بنابراین نتایج سند را با محتواها چک شود تا سند جامع و درستی داشته باشیم.

منبع: تسنیم
برچسب ها: سند آمایش ، مجلس ، نماینده
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار