سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد:
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد با اشاره به مهاجرت اکثر جوانان روستایی این استان به شهرها به دلیل کم آبی و نبود شغل در روستاها طی سالهای اخیر، تاکید کرد: قطعاً اگر جوانان روستایی نقطه امیدی در روستاها ببینند، مهاجرت معکوس از شهر به روستا دارند.
کد خبر: ۱۰۱۳۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴ 05 December 2021

«محمدرضا فلاحتی» در نشست با مدیر صندوق کارآفرینی امید یزد گفت: خوشبختانه صندوق کارآفرینی امید و مدیریت آن دغدغه‌ی جدی برای ایجاد اشتغال در روستاها دارند که این موضوع جای تقدیر دارد و این اداره کل در چارچوب اختیارات خود با طرح‌های خوب صندوقریال همراهی لازم را به عمل می‌آورد.

وی ضمن بیان برخی از مشکلات شهرنشینی برای روستائیان مهاجرت کرده، گفت: در سالهای اخیر به دلیل کم آبی در روستاها و نبود شغل، اکثر جوانان روستایی به سمت شهرها مهاجرت کردند و برخی از آنان در گذران زندگی شهری، دچار مشکلات شده‌اند.

فلاحتی ادامه داد: قطعاً اگر جوانان روستایی نقطه امیدی در روستاها ببینند، مهاجرت معکوس از شهر به روستا دارند و در این راستا طرح‌های خوبی از سوی صندوق کارآفرینی امید ارائه شده که باید تا رسیدن به نتیجه پیگیری شود.

این مسئول استانی نرخ بیکاری بالا در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی را زیبنده استان ندانست و گفت: استان یزد دارای ظرفیت‌های بالایی در زمینه اشتغال است که باید از دانش فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در زمینه ایجاد شغل در روستاها و شهرهای استان بهره برد.

وی در ادامه اشاره‌ای به سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان کرد و افزود: سعی داریم برنامه ریزی به نحوی صورت پذیرد که مدیران و روسای دستگاه های عضو شورای هماهنگی طی جلسه ای مسائل خود را با وزیر محترم در میان بگذارند و امیدواریم این سفر برای استان خیر و برکت همراه داشته باشد.

«عبالصمد شهبازی» مدیر صندوق کارآفرینی استان یزد نیز در این نشست با اشاره به تفاهم نامه فی مابین، گفت: از ابتدای تفاهم نامه تاکنون ۳۱ فقره تسهیلات قرض الحسنه اشتغال به مبلغ ۷۸ میلیارد ریال پرداخت شده که زمینه اشتغال ۷۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم نموده است.

وی درخصوص افراد معرفی شده از سامانه کارا، گفت: صندوق کارآفرینی امید استان پس از بررسی و پالایش طرح های ارجاعی، ۵۸۳ طرح روستایی را با اعتباری بالغ بر۶۹۰ میلیارد ریال از منابع مشترک با صندوق توسعه ملی مورد حمایت قرار داده که منتج به ایجاد اشتغال ۴۶۰ نفر به صورت مستقیم شده است.

شهبازی ادامه داد: صندوق کارآفرینی امید دارای سه استراتژی هر روستا یک محصول، روستای بدون بیکار و صندوق خرد محلی با محوریت افزایش توانمندسازی و مشارکت پذیری روستائیان به منظور اشتغال پایدار و ریشه‌کنی بیکاری است و تاکنون ۱۲۴ فقره تسهیلات قرض الحسنه اشتغالزا به مبلغ ۱۲۱ میلیارد ریال در ۵۵ روستا در این زمینه پرداخت کرده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: اشتغال ، مهاجرت ، جوانان ، روستا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار