استاندار یزد از قرارگیری نام مجتمع‌ها و سالن‌های فرهنگی و هنری نیمه تمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در لیست پیش مصوبات سفر رئیس جمهور به استان و تخصیص قریب به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل آن خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹ 05 December 2021

«مهران فاطمی» در نشست هم‌اندیشی با جمعی از هنرمندان که در محل سالن شهید منتظرقائم استانداری برگزار شد، فلسفه تشکیل این جلسات را شنیدن مسائل، مشکلات و دیدگاه‌های افراد فعال در این حوزه دانست و گفت: نگاه ما به مقوله فرهنگ و هنر یک نگاه تشریفاتی نیست بلکه ماحصل این جلسات مشترک، باید رونق فضای فرهنگ و هنر و فراهم سازی بستر فعالیت هر چه بهتر افراد فعال این حوزه باشد.

وی یکی از نتایج مهم برگزاری این جلسات را رسیدن به فهم و تصمیمات مشترک عنوان و اضافه کرد: تمام شئون کاری و اجرایی و حتی طرح‌های اقتصادی و عمرانی بدون زیربنای فرهنگی و پیوست‌های مرتبط، نه تنها جواب نمی‌دهد بلکه معضلات و مشکلات دیگری را در پی خواهد داشت.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه یکی از مهمترین اقدامات لازم الاجرا در حوزه فرهنگ و هنر حفظ شان و کرامت هنر و هنرمند است، بر برنامه ریزی جهت دیدار با پیشکسوتان این حوزه و تجلیل و تکریم فعالین این حوزه تاکید کرد.

فاطمی در ادامه به تبیین اهمیت سرمایه‌گذاری و صرف هزینه در حوزه هنر پرداخت و گفت: با توجه به اعتبارات محدود اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیگیر تعریف سهم هنر، از محل منابع حاصل از حوزه مسئولیت های اجتماعی معادن و استفاده از دیگر ظرفیت های قانونی موجود هستیم.

وی از قرارگیری نام مجتمع‌ها و سالن‌های فرهنگی و هنری نیمه تمام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در لیست پیش مصوبات سفر رئیس جمهور به استان و تخصیص قریب به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل آن خبر داد.

استاندار با بیان اینکه در فضای حاکم بر کشور نیازمند ابزارهنر و توان هنرمندان برای بیان واقعیت ها و مشکلات هستیم، خاطرنشان کرد: تولید محتواهای اعتقادی، ارزشی و نیز محتواهای مرتبط با خانواده، مشکلات اجتماعی و مسائل اساسی استان برای ما بسیار حائز اهمیت است و هنرمندان باید در این زمینه ها بیش از پیش نقش‌آفرینی کنند.

وی در ادامه به لزوم تهیه و تدوین منشوری در استان جهت احصاء نیازهای فرهنگی، تعریف شرح وظایف هر دستگاه و پروژه های مربوطه، اشاره و تصریح کرد: انتظار است فعالین این حوزه، نسبت به تهیه این منشور که به عنوان نقشه راه استان در حرکت منسجم تر در مسیر اعتلای فرهنگی بوده اقدام کنند در مقابل، بنده با ایجاد هماهنگی بین دستگاه ها، فضا را برای فعالیت این قشر بدون هر گونه مانع یا مشکل در فضای اداری فراهم خواهم کرد.

فاطمی همچنین با اشاره به نقش و جایگاه خانه هنرمندان در تحقق بخشی از برنامه‌های این حوزه، از پیگیری استانداری برای تحقق این مهم تاکید کرد.

وی با بیان این که این نشست با جمعی از هنرمندان بوده و تمامی هنرمندان و بالاخص برخی هنرمندان برجسته حضور ندارند، گفت: به دلیل برخی ناهماهنگی ها جمعی از بزرگان و همچنین فعالین عرصه فرهنگ و هنر در جمع ما حضور ندارند که ان شاءالله در نشست‌های بعدی در خدمت آن‌ها خواهیم بود.

استاندار در بخش پایانی سخنانش با استناد به یکی از بیانات امام خمینی(ره) مبنی بر این که «هنر دمیدن روح تعهد در کالبد انسان‌هاست»، از عزم جدی استان بر حمایت از فعالیت ها و اقدامات حوزه فرهنگ و هنر خبر داد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار