امام جمعه یزد:
امام جمعه یزد گفت: کتابخانه وزیری، قدیمی‌ترین کتابخانه یزد است و لازم است برنامه‌هایی در این کتابخانه تدارک دیده شود که نسل جدید نیز به آن جذب شوند.
کد خبر: ۱۰۱۳۶۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴ 05 December 2021

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری پیش از ظهر شنبه در جلسه تودیع و معارفه مسئول کتابخانه وزیری با اشاره به اینکه کتابخانه وزیری توسط آستان قدس رضوی اداره می‌شود، اظهار داشت: مرحوم وزیری ارادت ویژه ای به امام رضا (ع) داشت.

وی با اشاره به خاطراتی از شیخ غلامرضا فقیه خراسانی و ارادت ایشان به امام رضا (ع)، عنوان کرد: ارتباط این عالم بزرگ با امام رضا (ع) ویژه و مثال زدنی است ضمن اینکه همه یزدی‌ها ارادت خاصی به ائمه اطهار (ع) به ویژه امام هشتم شیعیان دارند و بسیاری نیز به دلیل همین ارادت قلبی، به مشهد هجرت کرده و در مجاورت امام رضا (ع) زندگی می‌کنند.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قدمت کتابخانه وزیری عنوان کرد: در این کتابخانه نامه‌هایی از امام خمینی (ره) مربوط به سال ۱۳۳۲ دیده شده که ایده انقلاب اسلامی در آن دیده می‌شود و معتقدم این نامه، پایه تمام حرکت‌های امام است و تمام مبانی انقلاب اسلامی در این نامه خطاب به روحانیون و علما آورده شده است.

امام جمعه یزد ادامه داد: اگر در مورد حرکت امام قرار باشد، کتابی نوشته شود، همه جوهره‌اش این است که همه چیز برای خدا و در راه خدا و در مرحله بعد برای بندگان خدا باشد.

وی تصریح کرد: قیام برای خدا و خدمت به بندگان خدا دو هدف اصلی بود که امام خمینی (ره) در مسیر انقلاب خود تعیین کرد و چه رنگی بهتر از رنگ خدا که همه کارها و امور ما از آن بهره بگیرد.

ناصری ادامه دا د: امام راحل قدم اول را برای یاری دین خدا برداشت و هدفش این بود که حاکمیت خدا در جامعه رقم بخورد و در طول این مسیر نیز همواره در این زمینه دغدغه داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اهمیت کتابخانه وزیری برای مردم یزد عنوان کرد: امیدواریم در این کتابخانه اقداماتی انجام شود که نسل جوان و نوجوان نیز مانند نسل‌های قبل به این کتابخانه جذب شوند.

در این مراسم از تلاش‌های محمدرضا ملک ثابت تجلیل و حجت الاسلام مظفر سالاری به عنوان رئیس کتابخانه وزیری یزد معرفی شد.

کتابخانه وزیری، قدیمی‌ترین کتابخانه یزد است که توسط حجت الاسلام سید علی‌محمد وزیری در سال ۱۳۳۴ در دهلیز شمالی مسجد جامع یزد احداث و در سال ۱۳۳۸ وقف آستان قدس رضوی شد و اکنون در این کتابخانه بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کتاب خطی و بالغ بر ۶ هزار کتاب چاپ سنگی وجود دارد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار