نماینده یزد و اشکذر:
رئیس مجمع نمایندگان یزد: معنی ندارد که بافت تاریخی یزد در دست غیریزدی‌ها باشد و شهروندان یزدی سهمی در این مدیریت نداشته باشند.
کد خبر: ۱۰۱۳۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۵ 03 December 2021

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدصالح جوکار در نشست شورای توسعه گردشگری یزد با اشاره به ظرفیت و پتانسیل بسیار خوب استان در حوزه گردشگری گفت: در حالی که سرمایه گذاری و فعالیت‌های عمرانی مرتبط با حوزه گردشگری تا سال ۹۸ سیر صعودی داشت، شیوع کرونا سبب نزولی شدن این سیر شد.


وی تقویت بدنه ضعیف گردشگری استان را منوط به حمایت از فعالان این حوزه توصیف کرد و افزود: ما نباید در الفاظ و استناد گیر کنیم، چرا که یک روپوشی به وجود آورده و هیچ زمانی حاضر نیستیم درون آن را درست کنیم.


رئیس مجمع نمایندگان استان ادامه داد: ما به راحتی شهر یزد را شهر جهانی می‌دانیم، اما آیا واقعا استاندارد‌های شهر میراث جهانی در یزد وجود دارد؟ قطعا چنین نیست و مردمی که در بافت تاریخی یزد دارند حتی احساس امنیت هم نمی‌کنند.


جوکار با انتقاد از تسلط مدیریت غیربومی‌ها بر بوم گردی‌های استان تصریح کرد: اصلا معنی ندارد که بافت تاریخی یزد در دست غیریزدی‌ها باشد و شهروندان خودمان سهمی در این مدیریت ندارند؛ موضوعی که مردم بافت تاریخی نسبت به آن گلایه‌های بسیاری دارند.


رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: صنعت گردشگری هم تولید ثروت بسیار بالایی دارد و هم ایجاد اشتغال آن به حدی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات بیکاری در کشور را برطرف کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار