استاندار:
استاندار یزد نخبگان را اولویت درجه یک ذهن مدیریت ارشد استان خواند و بر تشکیل شورای ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان در استان تاکید کرد.
کد خبر: ۱۰۱۳۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸ 02 December 2021

«مهران فاطمی» صبح امروز در نشست هم‌اندیشی با شرکت‌های دانش‌بنیان که در محل استانداری یزد برگزار شد، اظهار کرد: در فهرست بلند مسایل و اولویت‌های امروز استان، اولویتی بالاتر از علم و فناوری نیست.

وی با بیان این که نگاهمان به این جلسه یک نگاه تشریفاتی نیست، تصریح کرد: تلاش داریم که این جلسه نقطه شروعی برای ورود به فصل جدیدی در مسیر توجه ویژه به مقوله علم و فناوری و زیست بوم و اکوسیستم فناوری در استان باشد تا از محل دانش و سرمایه‌های استانی تولید ثروت کنیم.

استاندار با تاکید بر این که در این استان با چنین ظرفیتی نباید ۴۰ هزار بیکار فارغ التحصیل وجود داشته باشد، گفت: راهکار رفع این معضل، توجه به علم و فناوری است و به عنوان دولت باید تسهیلگری کنیم و با برداشتن موانع، مجموعه اکوسیستم را برای رسیدن به نقطه‌ی مطلوب، هماهنگ کنیم.

وی با بیان این که برخی از مسایل روند و روال طبیعی خود را دارند، گفت: با این حال در برخی از مسایل باید شخص استاندار ورود کند و منابع انسانی و ظرفیت‌های معنوی را به کار گیرد تا اتفاق مورد نظر واقع شود.

فاطمی در ادامه موضوعات آب، گردشگری، مسکن، علم و فناوری و محیط زیست، صنایع های‌تک و پیشرفته را جزو مسایلی دانست که شخص استاندار باید به آنها ورود کند.

وی با اشاره به تشکیل شورای ویژه توسعه گردشگری استان که ماهانه تشکیل جلسه داده و مسائل این حوزه را بررسی و پیگیری می‌کند، تشکیل شورای ویژه در حوزه علم و فناوری به ریاست استاندار را الزامی خواند و گفت: این شورا باید تا حداکثر دو هفته آینده تعریف شود و تا یک ماه آتی تشکیل جلسه بدهد تا مسائل و موضوعات مبتلا به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در ان بررسی و مرتفع شود.

وی با بیان این که شرکت‌های دانش‌بنیان و نخبگان اولویت درجه یک ذهن مدیریت ارشد استان هستند، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات استان به دست دانش‌بنیان‌ها قابل حل است چرا که معتقدیم هیچ مسئله‌ای امروز در کشورمان وجود ندارد که راهکار علمی نداشته باشد و به دست نخبگان و جوانان جامعه حل و فصل نشود.

استاندار در پایان با اشاره به صدرنشینی ۲۷ ساله‌ی یزدیها در قبولی کنکور سراسری، عنوان کرد: هنوز نمی‌دانیم خروجی این رتبه‌ها و استعدادهای برتر چه شده‌اند، آیا در ایران هستند یا رفته‌اند؟ اما باید سقف رشد و نقطه آرمانی را برای یزد بسیار ارتقا دهیم و با کسب توفیقات خوب و ارزنده در حوزه علم و فناوری، یزد را یک استان ویژه نگه داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار