معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی یزد: افزایش قیمت‌ها توسط کمیته تعیین قیمت سازمان غذا و دارو صورت می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۱۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰ 01 December 2021

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حیدری در ارتباط زنده با خبر ۲۰ شبکه یزد درباره گرانی برخی دارو‌ها گفت: افزایش قیمت دارو به دلیل افزایش هزینه تولید یا واردات دارو صورت گرفته است.قیمت گذاری دارو فراتر از استان است


وی افزود: افزایش قیمت دارو توسط کمیته تعیین قیمت سازمان غذا و دارو انجام می‌گیرد و فراتر از سطح استان است.


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کمبود برخی دارو‌ها را ناشی از مشکلات واردات خواند و تصریح کرد: بروز مشکل در واردات سبب می‌شود تا به صورت مقطعی با کمبود برخی دارو‌ها مواجه شویم. تولید دارو‌های ایرانی نیز منوط به تامین مواد اولیه از راه واردات است و کمبود مقطعی داروی ایرانی نیز از این مشکل نشأت می‌گیرد.


حیدری ادامه داد: کمیته چند نفره در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی به صورت مرتب در حال رصد کمبود‌ها و دریافت گزارش‌های مردمی در استان و مکاتبه با سازمان برای رفع کمبود‌ها است.


وی با اشاره به اینکه گاهی سهمیه‌ای بیشتر از استان دریافت می‌کنیم، اظهار داشت: شرکت‌های دارویی را موظف کردیم تا کمبود‌های دارویی را در اسرع وقت برطرف کنند.


حیدری درباره توزیع برخی دارو‌ها در تعداد محدودی از داروخانه‌ها گفت: این اقدام با هدف اطمینان از توزیع عادلانه صورت گرفته و بر این اساس مجبور هستیم توزیع را به صورت متمرکز انجام دهیم.

برچسب ها: دارو ، گرانی ، توزیع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار