یکی از برترین پیرایشگرهای حوزه خلیج فارس گفت: از شاگردی در یک آرایشگاه کارم را شروع کردم و با تمرین، تکرار و آموزش امروز در کارم موفق و به دنبال ابداع سبکی جدید در این حرفه‌ی هنری هستم.
کد خبر: ۱۰۱۲۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴ 01 December 2021

به ندرت پیدا می شوند افرادی که آرایش و پیرایشگری را به چشم یک هنر بنگرند لذا اغلب به عنوان یک شغل به آن نگاه می‌کنند؛ اما چند سالی است که در ایران مسابقات آرایشگری به عنوان یک هنر، رونق گرفته و در این میان نام مهردشت ابرکوه نیز در بخش برترین‌ها خودنمایی می‌کند.

سال 98 بود که نام «محمد ابوالقاسم پور» در صفحات مجازی و شبکه های اجتماعی شهرستان ابرکوه به عنوان یکی از برترین های مسابقات بین المللی آرایشگری جام خلیج فارس(مقام سوم) مطرح و به عنوان یکی از جوانان مستعد شهر مهردشت شناخته شد.

دومین دوره مسابقات مذکور یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز طی روزهای گذشته برگزار و این بار محمد که با 13 پیرایشگر زبردست دیگر از استان‌های مختلف کشور در جزیره هرمز به رقابت پرداخت، خلاقیت جدیدی از خود نشان داد و توانست کوتاهی مو را با چشمان بسته انجام دهد.

ابوالقاسم‌پور این بار در مسابقات بین‌المللی خلیج فارس که بر اساس فرم و آناتومی چهره به سبک کلاسیک و ایرانی برگزار شد، مقام نخست را به خود اختصاص داد و به عنوان برترین آرایشگر کشور در این جام معرفی شد.

برتری ابوالقاسم‌پور بهانه ای شد تا از جزئیات شغل آرایشگری و موفقیت های این جوان در 26 سالگی بیشتر بدانیم.

آموزش تعطیل‌بردار نیست

«محمد ابوالقاسم پور» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: پس از گرفتن دیپلم در رشته‌ی مکانیک‌، به علت علاقه‌ای که به هنر داشتم، از سال 91 برای شاگردی و آموزش به یک آرایشگاه در محله مهرآباد شهر مهردشت رفته و به مدت دو سال کار کردم تا اینکه موعد خدمت سربازی رسید و مجبور شدم کار را رها کنم.

وی ادامه داد: علاقه‌ای که به آرایشگری داشتم باعث شد پس از فارغ شدن از خدمت سربازی، ایده راه‌اندازی یک آرایشگاه در ذهنم شکل بگیرد لذا برای آموزش به شیراز رفتم تا اندوخته‌های بیشتری از این شغل در چنته داشته باشم و بعد کار را شروع کنم.

ابوالقاسم پور افزود: در مهرآباد ابرکوه، کارم را با یک مغازه بسیار کوچک و قدیمی شروع کردم؛ اما از آنجایی که در شغل آرایشگری زیبایی محیط کار نیز در کنار هنر و استعداد شخص در جذب مشتری بسیار حائز اهمیت است، رفته رفته مغازه را تغییر داده و آن را به یک آرایشگاه بزرگ، زیبا و مجهزتر تبدیل کردم.

بهره گیری از فضای مجازی برای توسعه شغل

این جوان مهردشتی افزود: داشتن یک مغازه نسبتاً شیک و تعداد مشتری کافی، هدف و ایده آل من نبود و هنوز به یادگیری محتاج بودم. به تهران رفتم و در کلاس های مختلف آرایشگری شرکت کردم. از آنجا بود که نگاهم به این حرفه تغییر کرد و دیگر برای من یک شغل صرف نبود و آن را هنری می دیدم که می بایست با تلاش، خلاقیت و نوآوری تکمیل شود.

وی تصریح کرد: زمانی که تفکر هر فرد نسبت به کاری که انجام می‌دهد، حرفه ای و علمی باشد قطعاً هیچ نقطه ای را پایان کار آموزش و یادگیری نمی داند و همیشه در حال تلاش، تمرین و تکرار و کسب تجربه ها و آموزش های جدید است. من نیز چنین کردم و پس از بازگشت از دوره های آموزشی بخش های مختلف آرایشگاه را از یکدیگر تفکیک و کارم را حرفه ای تر از قبل ادامه داد.

وی یادآور شد: بهره گیری از فضای مجازی و صفحات مختلف در شبکه های اجتماعی جهت تبلیغ و ارائه نمونه کارهای مختلف موجب شد تا جهشی موفق داشته و آن مغازه کوچک در مهرآباد را به یک سالن مناسب و مطلوب در شهر ابرکوه تبدیل کنم.

انتقال اندوخته‌های خود به علاقمندان

ابوالقاسم پور ادامه داد: برای شرکت در ورکشاپ های به روز و حرفه ای، بسیار سختی کشیده و تلاش کردم و حتی در ورکشاپ‌های خارج از کشور هم شرکت کردم؛ اما این پایان کار نیست و یکی از اهداف بزرگ من این است که بتوانم سطح فکری و علمی خود را بالا برده تا بتوانم سبک جدیدی را در آرایشگری ابداع و آن را توسعه دهم.

آرایشگر مهردشتی با تأکید بر اینکه در این حرفه هم می توان باری از دوش مردم برداشت و به آنان خدمت کرد، افزود: من تصمیم دارم تا با ارائه سبکی نوین و جدید به مردم در زیباتر شدن چهره شان کمک کنم؛ چرا که زیبایی چهره تأثیر بسیار زیادی در بالابردن روحیه افراد و اعتماد به نفس آنان دارد.

ابوالقاسم پور که در حوزه تحصیل نیز به دیپلم مکانیک اکتفا نکرده و می گوید قصد ادامه تحصیل دارد، خاطرنشان کرد: کارآموزان زیادی از شهرهای مختلف مراجعه می کنند و من تلاش دارم تمام آنچه را خودم در این سال ها با حضور در کلاس های مختلف یاد گرفتم، به آنان نیز منتقل کنم.

وی با بیان اینکه آرزو دارم دیگران هم پیشرفت کنند، تصریح کرد: خداوند دو دست به انسان داده است که یک دست در دست خدا باشد و با دیگری دست هم نوعان خود را بگیرد تا با هم پیشرفت کنند و بالا بروند. زمانی که ما با هم پیشرفت کنیم، دیدگاه جامعه نیز به شغل ما تغییر کرده و جایگاه بهتری خواهیم داشت.

گفتنی است؛ «محمد ابوالقاسم پور» هم اکنون به طور مستقیم برای دو نفر فرصت شغلی ایجاد کرده و ماهانه کارآموزان زیادی از شهرستان و حتی سایر استان ها به وی مراجعه می کنند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار