مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس امروز همزمان با سراسر کشور در مدارس مناطق مختلف استان یزد برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۱۲۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴ 30 November 2021

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد،مدیر پرورشی آموزش و پرورش میبد در مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس گفت: مانور زلزله یکی از برنامه هایی است که درصدر برنامه های آموزش و پرورش قرار دارد .مانور سراسری زلزله و ایمنی در مدارس مناطق مختلف استان یزد


فلاح گفت:برای آشنایی دانش آموزان با خطرات این رخداد طبیعی ما از مربیان داوطلبان جمعیت هلال احمر استفاده کردیم و آموزش های لازم را در هنگام وقوع زلزله ،پناه گیری ،کمک های اولیه و امداد رسانی به دانش آموزان آموزش دادیم .


معاون پرورشی آموزش و پرورش میبد افزود: قبل از برگزاری مانور هم مربیان هلال احمر به صورت پایلوت پایه های ششم آموزشگاه را برای انجام یک مانور قابل قبول آموزش دادند.


فلاح گفت :خوشبختانه با به صدا درآمدن زنگ مانور زلزله دانش آموزان ،سرفصل هایی را که درهنگام زلزله آموزش دیده بودند به نحو مطلوب به نمایش گذاشتند .


وی تصرح کرد: نیروی انتظامی،هلال احمر،آتش نشانی ،اورژانس هم بعنوان دستگاه های متولی به موقع سرصحنه حاضر و ماموریت های خودشان را انجام دادند .

 

همزمان با هشتم آذر همچنین بیست و سومین مانور سراسری ایمنی در برابر زلزله با حضور دستگاه عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان اشکذر در محل دبستان دخترانه مهدیه اشکذر برگزار شد.


در این مانور که کلیه دستگاه های خدمت رسان اعم از شهرداری، آتش نشانی، برق، گاز، آب،اورژانس، نیروی انتظامی و جمعیت هلال احمر شهرستان حضور داشتند آموزش پناه گیری، اطفای حریق و امداد و نجات در موقع وقوع زلزله نیز به دانش اموزان به صورت عملیاتی آموزش داده شد.


لازم به ذکر است این مانور با شعار “مدرسه ایمن، جامعه تاب آور” به صورت سراسری امروز با هدف بالا بردن دانش و سطح آگاهی و آمادگی دستگاه های اجرایی مرتبط انجام شد

برچسب ها: مانور ، زلزله ، مدارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار