امام جمعه یزد:
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه مشکلات کشور شناسایی شده و باید برای آنها راه حل ارائه شود، گفت: گروه‌های اندیشه‌ورز باید به دنبال تدوین راه حل‌های قابل اجرا باشند.
کد خبر: ۱۰۱۲۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۱ 30 November 2021

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری، صبح دوشنبه در دیدار با اعضای اندیشکده جهش با اشاره به مسائل اخیر در حوزه آب اظهار داشت: به نظر می‌رسد مسئله آب توسط عده‌ای، جهت بهره برداری سیاسی هدایت می‌شود و برخی به عمد در زمان فعلی به این مسئله دامن می‌زنند تا کار دولت را مختل و برنامه‌های خود را اجرا کنند.

وی عنوان کرد: البته مسئولان امر به ویژه استاندار محترم باید با برنامه ریزی و پیگیری بیشتر، و با راهکارهای مختلف از جمله احداث سایر خطوط انتقال آب، مشکل آب شرب مردم نجیب یزد را برطرف نمایند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بسیاری از کشورهای جهان به سمت پوچی می‌روند و قدرتمندان به دنبال تسلط بر جوامع بشری هستند، افزود: آنچه مکتب اسلام به ما آموخته، زندگی با هدف و برنامه است زیرا خلقت انسان و زمین و آسمان و … بی هدف نبوده بنابراین انسان باید این اهداف را شناسایی و بر اساس آن در زندگی حرکت کند.

وی با بیان اینکه خداوند متعال حکیم است و انسان را بی‌هدف خلق نکرده است، عنوان کرد: هدف اصلی انسان در دنیا رسیدن به کمال است تا به وسیله آن در حیات ابدی و جاودان آخرت نیز به سعات دست پیدا کند.

هدف از زندگی، گمشده انسان هاست

ناصری تصریح کرد: در نظام اسلامی، هدف از زندگی، گمشده انسان هاست و باید با سبک زندگی اسلامی، راه و برنامه صحیح و درست زندگی را پیدا کنیم و پیدا کردن سبک زندگی بر اساس هدف زندگی، وظیفه همه ماست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه علم آموزی انسان باید با تعهد همراه باشد، افزود: اگر غیر از این باشد، انسان علم را در مسیر غیرانسانی و غیراخلاقی به کار می‌گیرد.

ناصری تاکید کرد: زرق و برق‌های زندگی همه توجه انسان را سمت مادیات برده به نحوی که بسیاری از افرادی که تحصیل می‌کنند، حتی اگر در خانواده متدین پرورش یافته باشند، به تدریج به سمت مادیات پیش می‌روند در حالی که هر چه علم آموزی بیشتر می‌شود، باید در ایمان و تعهد و خدمت به مردم، از یکدیگر سبقت بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: برنامه ریزی‌ها باید به سمتی پیش برود که با قوت در اقتصاد و صنعت و … پیش برویم اما دین و اخلاق را نیز فراموش نکنیم و همه امور را بر اساس دین و اخلاق و توحید پیش ببریم.

وی اظهار داشت: ثمره علم با تعهد می‌شود جوانان و نیروهایی که در صنعت انرژی هسته‌ای شبانه روز کار کردند و در این مسیر حتی از جان خود دریغ نکردند.

لزوم تقویت اخلاق و همبستگی در جامعه

ناصری عنوان کرد: در نظام اسلامی، خدمت به مردم و جامعه اصل و اساس کار است و بنابراین در این جلسات باید به نحوی برنامه ریزی و عمل شود که بی اخلاقی‌ها برطرف و انسجام و همبستگی و مودت تقویت شود.

امام جمعه یزد تاکید کرد: زمانی یزد بالغ بر ۱۰۰ مجتهد و عالم و دانشمند داشت اما اکنون شرایط تغییر کرده زیرا سبک آموزش‌ها تغییر کرده و در شرایطی که تدین، تعقل و تفکر از سیستم آموزشی حذف شده باشد، اندیشمند و عالم تربیت نمی‌شود.

ناصری با اشاره به چالش‌هایی که اکنون کشور ما با آن مواجه است، اغلب ریشه در فرهنگ دارد، اظهار داشت: وقتی فرهنگ ما دستخوش تغییر و تحولات جدی شده، همه چیز از جمعیت تا آموزش و صنعت و … تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

پیشرفت و کمال مردم در همه امور معنوی و مادی مدنظر برنامه‌ریزان باشد

وی تصریح کرد: برنامه ریزی‌ها باید به نحوی باشد که هم قابل اجرا باشد و هم مشکلات جامعه برطرف را برطرف نماید و هم جامعه به پیشرفت و کمال در همه امور معنوی و مادی برسد.

ناصری ادامه داد: باید موانع پیشرفت کشور شناسایی و راهکارهای رفع آنها نیز بررسی و ارائه شود و این راه حل‌ها به عنوان نقشه راه در اختیار دولت‌ها قرار گیرد و به مرحله اجرا درآید.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه مشکلات کشور شناسایی شده و باید برای آنها راه حل ارائه شود، گفت: گروه‌های اندیشه‌ورز باید به دنبال تدوین راهکاری‌های اجرایی و راه حل‌های قابل اجرا باشند.

گفتنی است؛ در این مراسم از نقشه راه و طرح سامان خانواده که توسط اندیشکده جهش در طول چند سال اخیر تدوین شده است، رونمایی شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار