مدیر کل حفاظت محیط زیست استان یزد از ثبت گزارشی از آلودگی یک رأس قوچ وحشی به نوعی انگل مغزی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۱۲۴۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶ 29 November 2021

«نیره پورملائی» در این خصوص اظهار کرد: طی چند سال اخیر شاهد افزایش جمعیت گونه مهاجم سگ ولگرد در حاشیه و داخل مناطق تحت مدیریت محیط زیست بوده‌ایم و متأسفانه شواهد و مستندات زیادی در خصوص حمله سگ های بلاصاحب و شکار گونه‌های مختلف جانوری از جمله آهوی ایرانی، بز وحشی، گوسفند وحشی، یوز، گربه وحشی و کاراکال به ثبت رسیده است.

وی گفت: علاوه بر آن به تازگی گزارشی از آلودگی یک رأس قوچ وحشی به نوعی انگل مغزی نیز در استان ثبت شده است که این انگل به وسیله سرگین سگ‌های ولگرد و سگ‌های گله در سطح استان قابل انتشار است و بیم آن می رود که آلودگی انگلی جدید و گسترده‌ای را به دام و حیات وحش استان تحمیل کند.

به گفته‌ی مدیر کل حفاظت محیط زیست استان، علاوه بر آن هیبریدهای سگ‌های ولگرد با حیات وحش گوشتخوار نظیر گرگ و شغال، پدیده گرگاس (سگ گرگ) را به معضلات محیط زیست اضافه کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، پورملائی در پایان تصریح کرد: جهت حفظ تنوع زیستی استان ضرورت دارد تمامی دستگاه‌های مربوطه نسبت به کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد اقدامات لازم را انجام داده و در خصوص سگ‌های گله نیز پیشنهاد می شود تا صاحبان گله ملزم به واکسیناسیون، عقیم‌سازی و حتی استفاده از نژادهای خاصی از سگ‌های محافظ گله(نژادهایی که به گوشتخواران حمله نکنند)، شوند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار