رئیس اداره نظارت دامپزشکی دامپزشکی یزد گفت: طی بازرسی به عمل آمده مقدار ۱۰ تن انواع آلایش های دام سبک و سنگین کشف و طی سیر مراحل قانونی از چرخه مصرف انسانی خارج شد.
کد خبر: ۱۰۱۲۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶ 29 November 2021

«سید مهدی موسوی پور» ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: در بازرسی انجام شده در شهرستان یزد یک واحد غیرمجاز متخلف به دلیل رعایت نکردن موازین بهداشتی و عرضه انواع آلایش‌های دام سبک و سنگین، پس از هماهنگی با دستور مقام قضایی تعطیل شد.

وی با اشاره این که واحد مذکور اقدام به نگهداری و عرضه انواع آلایش های دام سبک و سنگین شامل کله و پاچه، دنبلان و سایر آلایش‌های دامی می‌کرده است، اظهار کرد: این واحد غیر مجاز و کاملا غیربهداشتی بدون توجه به حضور حضور کارشناسان دامپزشکی در محل، تظاهر به خالی بودن مکان مورد نظر می‌کرده، لذا کارشناسان طی مراحل قانونی و تهیه حکم ورود به محل و با هماهنگی کلانتری، اقدام به بازرسی محل مورد نظر کردند و ضمن کشف و ضبط و معدوم سازی ۱۰ تن فراورده غیربهداشتی، متخلفین را جهت طی مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح قضایی معرفی نمودند.

موسوی‌پور با بیان آن که امنیت غذایی شهروندان خط قرمز دامپزشکی است، گفت: اداره دامپزشکی با تمام توان و ظرفیت، وظایف نظارتی خود را دنبال می کند و با برخورد با افراد متخلف و سودجو از بروز آسیب به سلامت شهروندان پیشگیری می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دامپزشکی یزد، این مسئول در پایان از مردم خواست که گزارش فعالیت غیرمجاز مرتبط با حوزه دام، طیور و آبزیان را از طریق سامانه ۱۵۱۲ با کارشناسان و بازرسان دامپزشکی در میان بگذارند تا با پیگیری به موقع از ایجاد آسیب به بهداشت عمومی جامعه پیشگیری شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار